tirsdag 14. oktober 2008

...til jord skal du bli

Selv om det fortsatt er en og annen plante som standhaftig blomstrer videre har de fleste nå innsett at sommeren er over. Showet er snart slutt for denne gang og de har iført seg høstdrakten sin for en kort ekstraforestilling. Andre igjen har prestert så mye de siste månedene at de kaster kostymet, går av scenen uten verdighet og segner om...

Akeleieblad i oktober


Geraniumblader setter ennå farge på bedene


Mjødurten er vakker selv om den er både sneglespist og halvvissen


Sedum



Ripsbærsesongen er definitivt over



Busknellik er forvandlet til Pjusknellik




Selv Hosta har en viss sjarm før den takker for seg

7 kommentarer:

Ruth sa...

Så nydelige farger. Høsten er nå fin da. Jeg har en eller annen form for vegring når det gjelder å huske navn på planter. Men nå kan jeg jo bare gå inn her og titte.

Og bloggen din blir skikkelig fin. Gleder meg allerede til neste innlegg.

Soleien sa...

Veldig fine bilder! og flotte farger:)
Det samme kan sies om bloggen din, ser veldig forseggjort ut! Fint å kunne hilse på hos deg igjen:)

Røsslyng sa...

Takker! Alltid koselig med ros
*rødme* :)

Elisabeth sa...

Så vakre bilder, høsten er jo fin på sitt vis den også :)

Vivishagerom sa...

Kjempe fine høstbilder. Joda, hagen har sin sjarm om høsten og det er kjempe mange fine motiver i hagen om dagen.
Nå har snøen kommet til meg så nå er alt dekket av en hvit dyne som skal ta vare på blomstrene mine til våren.

Ha en fin dag.

Unknown sa...

Himmel og hav for en dritfin blogg!! Unnskyld det litt primitive utrykket her, men det var det første som ramlet meg inn. Hvordan har du laget den?????!!

Anne på Moseplassen sa...

heisann, jeg snubla akkurat inn her. Så fin blogg du har:) Deilige bilder er det også, og heldige deg som har pinnsvin i hagen!