lørdag 8. mai 2010

Planteloppis

Ja, idag har jeg vært en liten tur innom
planteloppemarkedet på Nesttun
i regi av Hageselskapet i Fana,
utrolig hva man rekker
om man får dratt skrotten tidlig ut av senga
selv om det er helg
og jeg mest av alt har lyst å ta det med ro en stund,
drikke kaffe leeenge og vel og i det hele tatt...

Jeg trengte endel helt vanlige
solide (for andre sikkert kjedelige) stauder,
og slike planteloppemarkeder
er ofte stedet å anskaffe det
uten å måtte betale slike ublu priser som f.eks Plantasjen tar.

Litt ble med hjem :)

En stor potte med høstfloks,
litt mørke blader men blomsterfargen blir nok et spenningsmoment


3 orientvalmuer,
uvisst hvilken farge men det er ikke så nøye
(disse får jeg aldri til fra frø)



En bunt med klosterklokker,
disse er vakre og jeg har ønsket meg flere



Hvit høy Høstasters,
jeg trenger noe som blomstrer sent så det passer bra.



Noe tueaktig som får hvite blomster,
men jeg har ingen anelse hva det er...



Noe annet jeg ikke aner hva er,
men det kan være kjekt å teste ut helt nye ting
bare det ikke er noe som tar helt overhånd
slik at det blir til et nytt irritasjonsmoment...



Noen knoller med oransje Montbretia,
tidligere likte jeg ikke disse noe særlig
men etter å ha sett et stort felt med slike
i en park i Køben ble jeg omvendt.



Luftløk, en artig sak som Gubben nok kommer til å gjøre bruk av

Jeg kjøpte også noen Jordskokk til ære for Gubben
som liker litt "ekstraordinære" matvarer

Nå må jeg sondere bedene litt for å finne ut hva jeg skal plante hvor
Været er herlig vårlig, solen skinner,
fuglene kvitrer som besatte
og det er helg :D

At jeg burde vært på handletur OG også bakt kake for en venninne som har konfirmasjon på søndag får jeg se om jeg klarer å smette innimellom hageøktene, jeg har gått skitten på butikker før også jeg.
Er det hagesesong så er det hagesesong...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jøss. skal si du fikk mye gøy med deg da. Jeg har ikke vært på noe sånt på flere år. Gøy er det i alle fall

... sa...

Planteloppemarked er moro, og jammen fikk du tak i mye spennende! Håper du fant passende plasser til det i hagen din.

Her har det vært sommertemperatur i dag, og sesongens første gressklipp er unnagjort :)

IngunnBW sa...

Her fikk du tak i mye fint :) Det høres så spenned eut med planteloppis, det har jeg aldri vært med på.