onsdag 2. juni 2010

"Møkkavær"

I dag kom regnet og godt var det.
Det begynte å bli litt tørt rundt omkring og jeg var lei av å dra rundt på slangen for å vanne planter som har vært på flyttefot
I dagmorges fikk jeg slengt ut hønsemøkk, peletert sådan, i rikelig monn utover hele plenen i håp om at regnet skulle sørge for vanningen i etterkant og jammen hadde jeg flaks for nå siper det ned



"Grøftefiolene" mine blomstrer blomstrer med dus blålilla blomster nå og jeg synes de er kjempesjarmerende

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja vi fikk litt regn her om dagen, og godt var det. Det er jo koselig å vanne da, men det får da være grenser.
Fiolene er jo så søte.

... sa...

"Grøftefioler", (hvis du mener "tatt-med-hjem-fra-grøfta-fioler") har jeg også. Mine er mørk lilla. En riktig sjarmør den lille fiolen din på bildet :)

Så heldig å få en regnskur da! Jeg slepte rundt på hageslangen en lang stund i kveld, her ventes det ikke regn med det første.

Røsslyng sa...

Yepp, "grøftefiolene" er noen villfioler jeg har "adoptert" fra en skråning i veikanten, vet derfor ikke det ordentlige navnet men så lenge de er så søte så spiller det liten rolle hva de heter

Margrethe sa...

Fioler og regn! God med begge deler bare det ikke blir for mye av sorten. Eller forresten; kan det blir for mange fioler?