fredag 21. november 2008

Nå er det definitivt vinter...

Snøen har lagt seg, ikke ofte det skjer på disse kanter.
Og selv om jeg ikke liker vinteren noe særlig så må jeg vedgå at dagene er litt lysere med snødekke enn dette evinnelige grå tunge regnfulle som ellers pleier å prege disse månedene.

Malurt
Salvie


Ikke så mye som blir gjort utendørs for tiden
Fremdeles er det ting som skulle vært gjort før jeg er klar for vår igjen men energien og været har ikke vært helt på min side...
Løvraking og en siste plenklipp står på listen over
"må-gjøre-ting".
Jada, det høres nok helt sprøtt ut med plenklipp på denne tiden av året, men det må til ellers er jeg redd det blir vanskelig å se snøklokkene og påskeliljene når den tid kommer, jeg har visst utsatt siste klippen aaaltfor leeenge

Villnisset i bakhagen har jeg så smått begynt på, men det går treeegt.
Hele området har vært gjenngrodd av ugress fordi det ikke har vært helt enkelt å holde på der mens bikubene sto der.
Nå er de borte vekk og det er på tide å ta kontroll over området igjen.
Jeg har enorm lukejobb foran meg og det er jo slikt som kan utføres gjennom vintermånedene når her er snø og frostfritt.
Motivasjonen er at jeg får plass til
masse nye planter
når jeg bare engang blir ferdig...




2 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg saver faktisk sne og skikkelig vinter.

Og jeg burde vel, som deg, komme meg ut å få ryddet litt opp i villnisset som liksom skal være en hage. Men det er så mye hyggeligere å sitte inne og strikke.

Røsslyng sa...

På slike dager som dette er det få ting som slår sofan med strikketøy, tekopp og en glødende varm peis.
Så veldig skikkelig vinter blir det vel ikke her i Bergen heller, som regel noen cm som etter kort tid pleier å forvandle seg til sørpe som i verste fall fryser på igjen variert med perioder av mengder med regn. Lite å gjøre med og jeg bare venter og venter og venter på våren...