fredag 6. november 2009

Prydverdi i minus...

De pryder ikke akkurat hagen der de står ved siden av kompostbingen de to svarte søppelsekkene med løv, men akk så nyttig likevel og et sted skal man jo ha slikt...
I går fikk jeg nemlig raket vekk det grøvste av løvet som vi daglig går å vaser i i oppkjørselen.
To smekkfulle sorte plastsekker ble det til og det var godt å få det bort. Lar jeg det ligge for lenge blir det bare til en sleip grøt og deretter til jord som gjør at ugresset i grusen får bedre kår og dessuten har jeg
"ikke råd" til å la det bare gå til spille på den måten, det blir jo til den reneste delikatessen for plantene når jeg fordeler det utover bedene til våren.
Når jeg legger det slik i sekker (med litt luftehuller i)
så synker det sammen i løpet av vinteren til litt under det halve samtidig som det har forvandlet seg til porøs og deilig kompostjord.
Her er ennå mere løv å ta av fra plenen men det var så fastfrosset at jeg ikke orket ta fatt på det.

I dag er det også en kald og solfylt dag,
men jeg har inntatt sofaen med pc, pledd, fyr på ovnen
og feber i skrotten...


GO' HELG!! :D

7 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Koselig å sitte under pleddet og foran ovnen.
Gjør akkurat det jeg og.
Har dristet meg ut i dag , men det var kaldt og sikkert ingen gpd ide.
Feberen henger i her og , men jeg har nå fått vasket vinduer, så jeg får være fornøyd for i dag.
Ha en fin helg
Klem

Rekkehuset sa...

God bedring! Håper det går fort over! Klem fra Hanne.

Anne (Moseplassen) sa...

bladkompost er bra :)
Kompost i det hele tatt er stas, utrolig gøy at søppel kan bli gull :D

God bedring og god helg!

Randines hageblogg sa...

God bedring fra meg også, pledd og varm ovn er det som må til om høsten.
Smart å samle løv i sekker med hull, for ny kompost til våren...

orchis sa...

Enig med deg! Jeg tar også vare på så mye kompostmateriale som mulig. Er jo verdens beste næring, og helt gratis!
Håper du blir fort frisk, og at du får en fin helg!

Vivishagerom sa...

Nå har vi endelig fått vinter på Lillehammer. Ja, jeg sier endelig for jeg er av den typen som liker at det er vinter når det skal være vinter. Hagen har det også bedre med den hvite dyna på. Har egentlig ikke så stor tro på at denne snøen blir liggende, men vi får se.
Ønsker deg en flott helg.

Elisabeth sa...

God bedring, håper helgen har gjort underverker ;)