torsdag 21. januar 2010

Vinter...

Hagen er fortsatt frossen og snødekket selv om det i dag er "bare" -3 grader, men kulden ser ikke ut til å ville slippe taket med det første og det skal vist bli kaldere igjen mot helgen. At sola i tillegg skinner hjelper jo på selv om den ikke varmer noe særlig de få timene den er framme. Jeg har resignert og synes nå at det på en måte er greit med hvit vinter. Plantene har det jo adskillig bedre med et lag av snø over seg enn barfrosten som ellers pleier å prege bergensvintrene (om det ikke regner da...), dagene er lysere enn de ville vært uten snø og jeg slipper å tenke på at jeg kanskje burde gått ut å gjort noe noe vettugt, så sånn sett...
Men at jeg gleder meg til våren kommer med varme og vekst i hagen er det ingen tvil om





7 kommentarer:

elle-melle sa...

Jeg er så enig så enig:)
Det er greit med snø nå som det likevel tross alt er vinter.
Alikevel er det snart tid for å lengte etter brun og varm jord igjen!
Her har vi også masse snø og mer kom det i går og i natt. Det ser jo flott ut da:)

... sa...

Jeg har også blitt vant til vinteren nå, og godt er det for den ser ut til å bli lang i år. Her har det snødd i dag igjen. Hvitt og pent og bra for plantene i hagen.

Men - håper våren kommer tidlig, jeg gleder meg allerede (har egentlig gjort det siden jul innerst inne).

Hod helg :)

... sa...

...mener selvfølgelig GOD helg!

Unknown sa...

Åh ja.... selv om det er pent med den hvite snøen, må jeg si at jeg nå begynner å lengte litt mot vår. Og vi er bare i Januar..sukk.

Rekkehuset sa...

Ja, sant, det er noen fordeler med snøen også:-) Jeg har ikke gått helt lei enda, og når jeg ser hvordan ungene koser seg med snøen tenker jeg det er greit den er her litt til. Men det betyr ikke at det skal bli deilig å få vår og sommer igjen!! Ha en fin helg, klem fra Hanne.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
En koselig betraktning om dagene som er med snø og kuldegrader.Synes også at vinteren har vært superfrin så langt. Fint med årstider som skiller seg fra hverandre. Go´hælj!

Vilt og vakkert sa...

Ser at vi fra Fræksta´ har litt problemer med orda- jeg mener superfin!