fredag 17. april 2009

dødsfall og eksplosjon

Gaillardia 'Red Plume'-spirene har fått lus og ser heller ikke ut til å føle seg helt vel etter prikling.
Spørs om de overlever...
Har tatt knekken på mesteparten av de små Zinnia og Nemophila spirene også, sånn går det når sola står på og jeg glemmer å vanne
En enslig Zinnia og tre Nemophila har kjempet mot tørsten og kan kanskje klare seg.
Ellers synes jeg de vokser utrolig saaaakte i år de små...eller kankje det bare er jeg som er for utålmodig...
Mange sorter har ikke spirt i det hele tatt, men jeg får heller glede meg over de som har spirt og stappfullt er det okkesom i vinduskarmene (og alle andre steder...)

Det har forøvrig eksplodert i hagen disse dagene hvor sola har vært så vennlig å bevilge oss en visitt og av staudene blomstrer nå bl.a Bergenia

Primula


Blodrips



Ugresset spruter også opp av bakken og hanefot, vårkål og ymist anna dukker opp overalt

og alle sneglene som jafser i seg av godsakene er et kapittel for seg...

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Så fine bildecollager du har laget:)
Det er godt å se at det spirer og gror.
Her har vi og fått se sol igjen de to siste dagene. Jeg håper inderlig det varer.

Unknown sa...

Ja.. er det ikke typisk at snegler ikke spiser vårkål? Hvorfor i svarte ikke???