lørdag 18. april 2009

Ugress, bakhage og barnearbeid

I går hadde jeg en laaang økt ute i det fine vårværet.
Jeg har fått unna både luking i diverse bed og klipping av sommerfuglbusken.

Ugressmarerittet i bakhagen har jeg også startet på
Niåringen har vært superflink og hjulpet til , det er han som har lagt ut alle mursteinene jeg skal ha som skille mellom bed og stier.


Endel stein mangler, men det hjalp litt på oversikten å få markert noenlunde hva som skal være hvor.
Hele området her har vært neglisjert å åresvis og "beplantningen" har hovedsaklig bestått av hanefot, høymoler, bringebærris, løvetann, gress, mose, brennenesler og gud vet hva....

Her er noen før-bilder . Nesten pinlig å legge ut bilder av et slikt vilniss og kaos,

men forhåpentligvis blir det bedre og det blir nok sikkert en masse notater om bakhageprosjektet etterhvert som arbeidet skrider frem.
Målet er å lage grussti slik at det en gang går an å gå rundt huset og områder med "lettstelte" bed hovedsklig med planter som ikke er for sart i forhold til snegleangrep. Siden dette området ligger nord-østvendt kan jeg heller ikke ha planter som krever allverdens sol.

Nei, jeg kan ikke sitte her, det er sol og flott vårvær i dag også og hagen venter...
GOD HELG!!

5 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Jøss så flink ni-åring da:)

Det blir kjempefint! Nå kan vi altså bare glede oss til "etter"-bildene?

Røsslyng sa...

Det blir nok en god stund til etter-bildene, ting tar nemlig litt tid her... Men underveisraporter kommer det nok endel av.

ingvild sa...

Hei. Titter innom bloggen din en stille kveld, kjempekoselig å lese og fine bilder har du og :)

Blir nok fin bakhage, så flink niåringen er :)

elle-melle sa...

Du må jo leve opp til navnet ditt, eller? he,he
Det blir sikkert kjempefint når det er ferdig. Gleder meg til å se.
Jeg har noen slike uryddige områder i hagen her og håper hvert år at i år skal det bli skikk på de også. Nå får vi se hvordan det blir med den saken.
Lykke til med ditt prosjekt:)

Linecas have sa...

Kjekt å ha slike snille barn, og det er skikkelig kvalitetstid å holde på sammen med dem i haven også. Storkoser meg hver gang poden er med meg, det tro jeg han også gjør. Jeg spør aldri men han kommer likevel tuslende av og til og spør om det er noe han kan hjelpe til med.
Villniss av det slaget der har vel de fleste av oss. Skulle sett vilnisset mitt du. Jeg har 150 kvadrat full med brennnesle skavellkål kveke og anna svineri. Kan ikke si jeg gleder meg.
Stenplassen blir kjempefin. Gleder meg til å se mere =))