tirsdag 16. februar 2010

Og så var jeg ENDELIG i gang...

...og følgende er sådd innendørs:
-Antirrhinum 'Royal Bride'.
-Antirrhinum majus naunum 'Black Prince'.
-Antirrhinum majus maximum F1 'Rose Princess'.
-Antirrhinum majus maximum 'Colossal TipTop'.

Løvemunn er jo et must, de holder seg godt uansett vær og blomstrer leeenge, at sneglene lar dem være i fred er også et pluss.

-Dicentra scandens.
Denne er ny for meg, håper den blir som forventet.

-Iberis umbellata 'Dwarf Fairyland' mixed.

-Nicotiana x sanderae 'Fragrant Cloud'.
Nicotiana er også en må-ha-plante siden den nærmest lyser opp i sommernatten og dufter fantastisk.

-Perilla frutescens crispa 'Shiso Red'.
Den har en herlig bladfarge.

-Phlox drummondii nana compacta 'Ethnie Light Blue'.
Denne hadde jeg for første gang i fjor og dens søte blå blomster fristet til gjentakelse.

-Rhodochiton atrosanguineum.
Selvsankede frø fra fjorårets plante. Jeg prøvde å overvintere den men dessverre strøk den med rundt juletider, så derfor prøver jeg meg på å så den.

-Rudbeckia occidentalis 'Green Wizzard'.
Denne har jeg sådd tidligere og fikk frem 4 planter som sneglene dessverre tok kverken på, men den ser så utrolig stilig ut at jeg må gjøre et nytt forsøk

-Salvia lyrata 'Purple Volcano'.
Denne har jeg også sådd tidligere men overlevde ikke vinteren så derfor en reprise på den nå, frø hadde jeg liggende.

-Scabiosa atropurpurea 'Magic Night'.
Disse fikk jeg ikke til i fjor så nytt forsøk nå.

-Verbena officinalis.
Egentlig var det Verbena bonarensis jeg ville så men man tager hva man haver...

-Viola cornuta 'Admiration'.
Fioler må man ha og tilfeldigvis var det disse frøene jeg hadde liggende...
Hvor det er blitt av de fiolfrøene jeg sanket (les gjerne stjal) fra en offentlig beplantning i fjor sommer aner jeg ikke, de dukker vel opp når jeg minst forventer det

Ja, da var jeg omsider så smått i gang, flere frø blir nok sådd i nærmeste fremtid



4 kommentarer:

Unknown sa...

Er det ikke deilig å være igang?

... sa...

Her var det mange spennende sorter, tenker det var godt å komme i gang!

Jeg har allerede sådd noen sorter som står ute, men det er nok tid for å finne frem potter og jord og få flere frø i jorda. Herlig at hagesesongen nærmer seg igjen!! :-)

Margrethe sa...

Du har da kommet ordentlig godt i gang også med så mange forskjellige frø. Lykke til med vårarbeidet :-)

Stubbetufsa sa...

Å, der har du begynt allerede!
Ja. jeg må vel til, jeg og!