søndag 14. februar 2010

Omsorgssvikt...

Nå er 49 planter blitt redusert til 42 , noen var så skrantne og stygge at det ikke var bryet verdt å ta vare på dem.
Stueplantene her lever en hard tilværelse der det veksler mellom vannskjøtsel og adekvat stell, mest vannskjøtsel... men de fleste er noe hardhauser som overlever omsorgssvikten.
"Vinduskarmene" ble i går tømt fullstendig og vasket, makan til skitne vinduer...
Alle flyttbare planter ble båret ut i badekaret der de fikk seg en grundig dusj for å få bort det grå støvlaget på bladene. Det ser unektelig mye friskere og bedre ut  med grønne planter fremfor grå...
Visne blader er fjernet deretter fikk de fleste ny jord.
Samtlige pelargonier er angrepet av lus så Provado"tabletter" er stappet ned i alle pottene i håp om å få bukt med f@&#skapet.
Potter og potteskjulere er vasket, jeg har tungt for å ta igjen slikt arbeid hvis de først bare blir stuet vekk...
Så nå er jeg klar for å begynne på årets første sådd!  :D


3 kommentarer:

krepsemor sa...

Og er det ikke godt å få gjort unna sånt arbeid? Det gir en ubeskrivelig god følelse etterpå. Plantene kvitterer med grønne frodige blad, og muligens en liten blomst også! Jeg skal ta et tak med mine jeg også. Skal i alle fall skifte jord på dem! Får se til uka!
Ha en fin dag!

... sa...

Det gjør godt med en skikkelig opprenskning i potteplantene en gang i blandt, og det blir så fint etterpå. Håper du har fått bukt med lusangrepet på pelargoniene.

Lykke til med sådden :)

Randines hageblogg sa...

Omsorgsvikt når det gjelder de grønne er det her også. Du har jammen gjort en flott jobb og jeg er enig i at grønne planter ser bedre ut enn grå...

Lykke til med frøsådden!