fredag 16. juli 2010

Au revoir...

Det er evig lenge siden forrige innlegg her...
Livet er noen ganger litt for komplisert
og hagen har måtte leve sitt eget liv med blomstring og ugress side om side

Nå er det ferie som står for tur
og på mange måter skal det bli godt å reise bort
og forhåpentligvis få tankene inn på andre spor...
Ferden går mot Paris :D men vi tar turen litt som en slik "får se hva som dukker opp underveis..."

 
MEN, kan man dra bort når 'Festiva Maxima' står med sprekkferdige knopper og vil vise sin prakt i hagen her for første gang?
Og hagen som er fylt av vellukt fra både nelliker og annet...
Og hva vil sneglene spise opp når jeg ikke er her med saksa, selv om jeg har slengt ut rikelig med både Ferramol og SmartBayt...
Og rosene som endelig har fått knopper, sent men godt i år, vil jeg gå glipp av etterlengtet blomstring?
Og dagliljeknoppene...tviler på jeg rekker hjem igjen for å få sett dem i blomst.
Og alt fra årets sådd som fortsatt står i potter, vil de klare seg eller stryke med og tørke inn?
Dessverre er det ikke alt man kan ha kontroll over...

Ønsker dere alle en frodig flott sommer så lenge! :)

9 kommentarer:

Villrose sa...

Den som er blitt hagegal må lissom en runde innom hagen HVER dag.

Heldigvis klarer den (hagen) seg fint uten oss en stund!

Ønsker deg en fin ferie uten for mye kompliserte tanker :-)

Randines hageblogg sa...

Hyggelig å høre fra deg igjen, med flotte bilder fra en hage som ser ut til å klare seg selv.

Livet går ikke alltid helt på skinner eller som vi ønsker.

God tur til Paris!

Rita Hogefeld sa...

Livet har en tendens til å komme i klumper. Heldigvis ordner det seg som oftest, og det håper jeg det gjør for deg også denne gangen. Ha en fin ferie i Paris :)

... sa...

Livet er ikke alltid like lett, håper ferien vil gjøre at det "lysner". Riktig god tur, og kos deg i Paris :)

Nydelige bilder, det ser flott ut i hagen din. Tror den klarer seg fint mens dere er borte!

Linecas have sa...

Saå mange skjønnheter. Den første Geraniumen du viste og bilde nummer to av enkelt blomst geranium er samme plante? Den var veldig fin.Hva hater den?
Hagen står fint og vokser godt og byr deg på nye gleder til du kommer hjem. God tur!=)

solfrid sa...

Stoor klem fra meg! :)


Det tar sin tid å leve.

God tur til Paris - som en annen kjent kvinne sa. *hi-hi*

solfrid sa...

Life isn't easy, you know. Klem:)

elle-melle sa...

Frodig og fint i hagen din nå før du drar. Det er en stund siden jeg var her og nå er du kanskje kommet tilbake fra Paris? Håper hagen klarte seg bra mens du var borte og at turen gjorde deg godt. Det er ikke alltid at man kan få med seg alt, men du, vi vil vel gjerne ha både i pose og sekk?
Jeg leste en gang en bok som gjorde inntrykk og tittelen er jo bare talende synes jeg: 'Det skal merkes at vi lever' Boken er en samtale mellom Johannes Møllehave og Benny Andersen (han med nå er kaffen klar..- vet du)

Klem!

Rekkehuset sa...

I dag har jeg en utmerkelse til deg Trude! Stikk innom hvis du vil ha:-) Klem fra Hanne.