søndag 3. april 2011

Uæææ, nå går det jammen fort...

Solen og mildværet de siste dagene har fått snøen til å forsvinne
og planter formelig spretter opp av jorda alle steder.
Ok, det har vært dager med skikkelig drittvær og pøsregn også
men siden jeg våknet opp til solskinn i dag velger jeg å fortrenge regnet
(som forresten høljer ned igjen i skrivende stund)
Men jeg fikk tatt en økt ute før himlens sluser atter åpnet seg.
To av bedene er nå rensket for ugress og enorme mengder med løv og annet vissent.
Snøklokker og krokus blomstrer, riktig til å bli i humør av








og bladtupper av narcisser og tulipaner strekker seg mot lyset.


Krattmjølka sine små rosetter viser seg "overalt"
som straff for at jeg ikke luket dem i fjor

Vårkålen ser dessverre også ut for å ha klart vinteren bra

For ikke å snakke om denne dj&%#@en her

og krypsoleier og gud-vet-hva...
Ennå gjenstår det masser av arbeid ute før jeg er helt klar for å bare nyte alt som spirer,
men det er utrolig godt å være i gang igjen
og om ikke ugresset skal overmanne andre planter som såvidt har begynt å dukke frem
så kan jeg ikke ligge på latsiden fremover.
Nå håper jeg også at vi er ferdig med snø på denne siden av sommeren,
selv om vi nok sikkert har mange flere frostnetter i vente

Røsslyng

4 kommentarer:

Margrethe sa...

Ååå så mye vår der er hos deg! Det gjør ikke så mye at det regner, bare vi får solskinn inn i mellom, og gradene går oppover istedet for ned under null. Gleder meg veldig til min første ordentlige hagedag.
Ha en fin uke.

Tove sa...

Så deilige bilder. Heldiggrisen som har så masse som blomsrer allerede. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet, men det er spådd varmegrader hele uka. Kanskje det er håp. Kos deg videre i våronna :-)

... sa...

Herlige bilder! Det er skikkelig vår hos deg med masse løkblomstring.
Her er halve hagen fortsatt under snø, men våren er på vei, og til uka er det meldt vårvær. Gleder meg, kanskje det blir mulighet for å jobbe litt i hagen.

Kos deg med våren og blomstringen, og ha en fin ny uke :)

Randines hageblogg sa...

Flotte bilder av vårblomstrende løker! Vi har ellers det samme ugresset ser jeg, som også har mye mose. Vi får ta litt om gangen av ugresset og heller glede oss over alt som spirer...