søndag 8. mars 2009

omsider...

For dem som lurer så er jeg her ennå , men det har ikke blitt så mange innlegg herfra at det gjør noe...
Stikker innom endel blogger, leser litt, kommenterer noe men kommer liksom ikke helt igang med innlegg selv.
Det har endog vært dager der jeg ikke har giddet å slå på pc'n
I tankene har jeg produsert endel innlegg og til og med tatt bilder som skulle være med, men så gikk dagene og lite ble tastet ned og publisert.

Snøen har kommet og gått noen ganger men for øyeblikket er det snøfritt.

Men jeg har da fått sådd noe
Følgende staudefrø ble sådd 9/2 og etter noen dager innendørs ble de satt ut for å vente på bedre tider og spiretemperatur:

-Cimicifuga racemosa.
-Corydalis taliensis.
-Digitalis lutea.
-Eupatorium cannabinum.
-Geranium mixed.
-Geranium phaeum 'Samobor'.
-Geranium pratense, hvit.
-Geranium pratense 'Magnar'.
-Geranium soboliferum.
-Hosta decorative foliage mix.
-Petalostemon purpureum.
-Phlomis cashmeriana 'Kashmira'.
-Phyteuma scheuchzeri.
-Primula auricula.
-Primula candelabrahybrids.
-Primula vialii 'Orchid Primrosa'.
-Sanguisorba officinalis.
-Saxifraga granulata.
-Tanacetum coccineum 'Robinson's Red'.
-Verbena officinalis.
-Veronica austriaca ssp.teucrium 'Royal Blue'.
-Veronica gentianoides.
-Viola odorata 'Queen Charlotte'.
-Viola tricolor.
-Zigadenus elegans.

-Centrantus ruber 'Coccineus'.
Denne spirte så kjapt at den hadde våknet til liv og begynt veksten før jeg fikk hivd ut pottene.

Innendørs står det potter med:

-Antirrhinum majus maximum 'Yellow Prince'F1.
-Antirrhinum majus maximum 'Colossal Tip Top'
-Antirrhinum majus nanum 'Black Prince'
-Antirrhinum majus nanum 'F1 Kim Purple & White'.
-Antirrhinum majus nanum 'F1 Princess White with Purple Eye'.
-Aster 'Matsumoto Red Striped'.
-Aster 'Pink Taffeta'.
-Callistephus chinensis 'Opus'.
-Consolida ajacis 'Sydney Blue Picotee'.
-Dianthus caryophyllus 'Benigna'.
-Dianthus chinensis 'Black and White Chianti'.
-Gaillardia pulcella 'Red Plume'.
-Iberis umbellata nana 'Fairy'.
-Lagurus ovatus.
-Lobelia 'Rosamond'.
-Lobelia pendula 'White Cascade'.
-Matthiola incana 'Cinderella Antique Pink'.
-Nemesia 'Shooting Stars'.
-Nemophila menziesii.
-Nicotiana x sanderae 'Fragrant Cloud'.
-Pennistum glaucum 'Purple Majesty'.
-Perilla frutescens crispa 'Shiso Red'.
-Phlox drummondii nana compacta 'Ethnie Light Blue'.
-Scabiosa atropurpurea 'Magic Night'.
-Zaluzianskya capensis.
-Zinnia elegans 'Green Apple'.


Endel av dem spirer allerede og snart (helst igår...) bør det prikles litt for noen skriker etter mere lys og bedre kår

Selv om det ser ut for at jeg har gått i dvale, blitt stum eller helt forsvunnet fra bloggverden så har jeg altså ikke det, skal se til at det blir litt hyppigere oppdateringer herfra heretter.
Når nå hagen begynner å våkne liv blir det nok mer fart i meg også og forhåpentligvis mer å skrive om

:)

4 kommentarer:

Ruth sa...

Himmel og hav, så mange planter. Jeg blir så inderlig imponert av at noen kan alle navnene på planter, jeg husker bare roser og løvetann. (Vel, nesten)

Her er det så lite som vokser og det er liten vits i å sette ut noe før i mai - og er vi heldige så vokser et par blomster opp. Jeg gleder meg virkelig til å se bilder av hagen din.

Rekkehuset sa...

Så koselig at du er tilbake!! Og, du verden så masse du har sådd! *imponert* Klem fra Hanne.

Røsslyng sa...

Er nok redd for at vinduskarmene og alle andre tenkelige steder skal bli skammelig fulle (i år også) :o)

Herdis sa...

Her har eg nå rydda spisebordet så alt får plass, og eg har planterom... Koseleg å få eit livsteikn frå deg igjen, forresten! Håper vi får ein flott vår og ein herleg sommar på Vestlandet i år (også);-)