fredag 30. april 2010

smått men godt...

I ettermiddag viste været seg fra en litt bedre side :)
Ikke sol akkurat men oppholdsvær i det minste og brukbar temperatur.

Jeg har fått omplassert en knøttliten primula? som vokste innunder blodripsen, aner ikke hvor den kommer fra men har mistanker om at det er noe som har spirt fra en potte jeg har gitt opp og bare kvelvet jorden ut av...

(bildet er elendig, men man får et visst inntrykk av størrelsen likevel)

Noen små narcisser ('Tete a Tete') har også vært på flyttefot for så små som de er så forsvinner blomstringen inni andre ting som dukker opp. Disse er gjennbruk fra tidligere vårstemninger innendørs og kommer fint igjen år etter år.



(litt pjusk etter flyttingen)

Ja det ble en knøttliten økt med knøttplanter, forhåpentligvis blir det tid og vær til litt mere i løpet av helga.

Litt luking ble det også, krattmjølkerosetter finnes overalt her i år etter at det ble gjort minimalt med hagearbeid og luking her på slutten av fjorårets sesong med det drittværet som da var.

GOD HELG!

3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du har mye hage allerede, du! Det er artig å se, kjenner jeg gleder meg til jeg får øye på bedene!
Klem!

IngunnBW sa...

De var da nusselige :)

Torill sa...

Så blir det spennende om liten primula blir større primula !! Små økter i hagen har også si nytte !! Go`helg !!