torsdag 31. desember 2009

Snart er 2009 historie...

...og det er heller ikke mange dagene igjen til jula kan skufles ut av huset for denne gang.
Det går sakte men sikkert mot vår og lysere dager og det er snart tid for å fylle opp såpotter.
Jeg kan nesten ikke vente til det begynner å spire å gro i hagen igjen.

2009 begynte vel igrunn bra med hodet fullt av planer og hagen full av uferdige prosjekter.
Vi fikk en varmeperiode som igrunn var ok, selv om jeg da ikke orket å utføre stort annet enn vanning.
Men så dukket høsten opp allerede i juli med pissregn, pissregn og atter pissregn og hagen fikk vann så det holdt for lange tider, planter og frøstander råtnet og minimalt med løk ble satt.
Vips så var det vinter og jul og nå står vi altså ved inngangen til et nytt år med nye muligheter (og umuligheter)...
Jeg ønsker meg et sneglefritt år med god spireprosent og flott vær!
Realistisk?... neppe, men det må jo være lov å håpe... :)

Takker for alle koselige kommentarer i året som har gått og håper dere alle får et feiende flott og frodig år!

GRØNT GODT NYTT ÅR!

8 kommentarer:

Elsa sa...

Tusen takk for alle besøk og koselige kommentarer i bloggen min.
Selv har jeg ikke kommet så langt at jeg har fått summert opp året 2009 enda.

Ønsker deg et riktig Gost Nytt År!
Så håper vi på et riktig godt og fint hageår i 2010:)

Elsa sa...

Skriveleif: Godt Nytt År skal det stå.
(rødme,rødme)

... sa...

Nå klør det i fingrene etter å ta fatt på såing. Jeg var avgårde i dag for å kjøpe mer såjord (!), men det var ikke kommet i hagesenteret enda, skulle komme i løpet av januar.

Ønsker deg et flott nytt år, og et grønt og fruktbart hageår! Måtte våren komme tidlig i 2010. (Her står hageprosjektene i kø)

:)

Anonym sa...

Godt nyttår! Måtte sommeren være solfyllt og det regne passe om natten. ;)

Mariann sa...

Snart klart for såing her også. Jeg stemmer i ønsket om et sneglefritt hageår, fordi vi fortjener det!
Godt nytt år!

Randines hageblogg sa...

Godt nytt år Røsslyng!

Det er godt å få skuffet julen ut og kunne starte på en ny hagesesong...

Stubbetufsa sa...

Jeg ønsker deg alt godt i det nye året, med mange nye planter som trives og vil overleve!
Klem fra nord!

Elisa sa...

Det var bra ønsker for det nye året, håpar det slår til! Godt 2010!