lørdag 10. april 2010

Strålende og velfortjent vårvær

Da har jeg omsider fått plantet ut alle svibleløkene fra julen og de avblomstrede perleblomstrene som skapte vårstemning innendørs for litt siden.
Gidder de å dukke opp følgende år så er det jo bare en ekstra bonus.

Været i dag har vært strålende og vakkert vårlig og jeg har hatt meg en lang ryddeøkt i hagen akkopagnert av muntert og høylytt fuglekvitter.
Våren er definitivt den aller beste årstiden!
Dette er vel hittil den flotteste dagen vi har hatt i år og etter den lange kalde vinteren synes jeg det var velfortjent med en slik herlig dag, krysser fingrene for flere slike.
Det var hovedsaklig fjerning av løv og vissent fra bedene som sto på programmet pluss at jeg fikk raket ferdig resten av plenen også. Det er uhyggelige mengder med rask som havner på komposten hver vår og ennå gjenstår mange bed.
Noen krokus måtte flyttes for de var noe malplasert slik at de sto ganske så utsatt for tråkk.
Kamera hadde jeg ikke med meg ut i dag, men det spirer og gror så det er en fryd :D

Takker for alle tilbakemeldingene på gårsdagens innlegg, selv bruker jeg Internet Explorer og har ingen problemer så noe klokere har jeg igrunn ikke blitt.... Men jeg kommer antakelig til å gjøre om litt på siden min snart, jeg er lei av den svarte bakgrunnen og har lyst til å ha plass til litt større bilder. Men slikt krever litt konsentrasjon for en dataknøl som meg så det blir ikke helt prioritert med det første, først og fremst skal vårdagene nytes og hagen gjøres klar for sommerens flor.

Nå er jeg aldeles utslitt av å stå krokrygget i timesvis dessuten har jeg vel fått en overdose med frisk luft, sofaen neste...

Ha en fabelaktig lørdagskveld!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja i dag har vært en utrolig deilig dag her også. Ja jeg har også hatt litt problemer med å laste inn siden din. Lurer på om det er det bakgrunnsbildet som gjør det?

... sa...

Her også har det vært en helt fantastisk fin vårdag, og jeg har også holdt på flere timer i hagen. Flere slike fine dager fremover hadde vært herlig.

Ha en fin lørdagskveld, og god helg videre :)

IngunnBW sa...

Det er nesten uvrielig så skjønt vær har om gangen :) Koser meg i haven og nyter verandalivet. Nyyydelig bilde av krokus mellom bladene til alunroten!
Jeg har ingen problemer med å laste inn bloggen din i Firefox.

Vivishagerom sa...

På Lillehammer har det også vært en super fin dag. Jeg har fått rydda i gamle potter i drivhuset og det ble 3 fulle søppelsekker med potter.
Ennå er det litt vått i beddene, så jeg må vente litt med rydding der. Håper til neste helg.
Ønsker deg en fin og solfylt uke.

... sa...

Hei igjen.
Så akkurat at du hadde fått en award på den andre bloggen din.
Og her kommer jeg med en til hagebloggen din også... Hent den dersom du vil :)

Ha en fin dag videre.