tirsdag 6. april 2010

våronn...

Starten på våronna er godt i gang og innimellom regn, hagl og sluddbyger har jeg i løpet av påskedagene fått raket bort mesteparten av løv og rusk og rask fra gresset (eh, veeel, deler av den gjenstår ennå...).
En skikkelig omgang med jernriven gjorde susen og jeg innbiller meg at plenen har godt av en slik grov behandling, magemusklene også for den saks skyld.
Plenen vår er ikke mange kvadratene men jammen ble det store hauger å legge på komposten av det likevel.
En diger kvisthaug som har lagt midt på plenen siden i høst da jeg snauet bærbuskene m.m har jeg også endelig fått kuttet opp i småbiter og lagt på komposten.
Nå er det fritt leide for snøklokkene, krokus og påskeliljer som skal pryde gressområdet ved bærbuskene fremover, noen av dem er allerede kommet tilsyne og krokusen står som små lysende fargeklatter.


Har så smått begynt å fjerne løv og visne plantedeler fra bedene også, men det har blitt mange bed etterhvert så det tar nok sin tid før alle er klargjort.

Sneglene lever i beste velgående selv etter denne kalde lange vinteren , en hel skare har allerede gått i saksen og flere blir det vel fremover


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige krokuser. Jeg må bare innrømme at jeg ikke orket å gå ut i dagens duskregn...

Laila -Karin sa...

Vakre krokus.
Har tenkt å begynne å rydde ibedene i morgen.
Er ikke så store hagen , men det er nok å gjøre likevel.
Ha en fin morgendag.
Klem

... sa...

Det er godt å komme igang med våronna. Jeg fikk gjort litt ute i går, beskjærte, ryddet og fjernet løv. Vi har flere digre kvisthauger liggende på plenen, og det er så mye at vi nok må leie en container for å bli kvitt det. Snegler fant jeg heldigvis ikke :) I dag har det bare regnet, så ingenting ble gjort ute.

Nydelige bilder av krokus :)

IngunnBW sa...

Det høres vidunderlig ut! Gleder meg til jeg kan begynne våronna her. Blir det litt lettere vær utover dagen, skal det kalkes. Så vakre bilder av deilig krokus :)

Elisa sa...

Eg har også begynt å rydde litt i beda, er det ikkje herlig?