tirsdag 13. oktober 2009

fortsatt ett og annet som blomstrer...

Denne lille navnløse saken imponerer meg ved å fortsatt blomstre, ikke overdådig men dog...

Den begynte vel allerede i slutten av mai, om ikke hukommelsen min helt er på bærtur, og holder fortsatt koken på tross av månder med ufyselig regnvær og nå flere frostnetter som har klart å sende flere av dens naboer ned i knestående.

Løvemunn er også en hardhaus og står like ranke og flotte ennå


Gladiolene er ikke hardføre og burde vel strengt tatt vært tatt inn nå, men først skal den få blomstre bare bittebittelitt...

Av alle de jeg satte ned i vår er det bare tre stykker igjen :(
Om det skyldes det elendige været slik at knollene har råtnet eller om jeg gjorde noe galt ved fjorårets overvintring aner jeg ikke. En ting er ihverfall sikkert, om jeg skal ha gladioler neste år bør de komme i jorda på et mye tidligere tidspunkt slik at jeg får muligheten til å se dem blomstre før frosten kommer.

Solen viser litt godvilje med oss bergensere i dag og skinner blidt fra en skyfri himmel :D hva vi har gjort for å fortjene det etter alle forbannelsene over været er ikke godt å vite...

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Så godt det er når solen skinner:)

Her har vi også hatt et strålende vær i dag. Jeg har vært ute en liten tur i hagen, tatt en haug med bilder og fått satt 10-12 tulipanløker. Godt å være i gang.
Gladioler hadde jeg for noen år siden, de bare dukket opp og jeg vet ikke hvor fra for jeg hadde ikke plantet dem. Sannsynligvis er det noen som hadde sådd seg selv, kanskje det lå noen frø i noe gammel jord - jeg vet ikke. De har imidlertid forsvunnet nå for jeg gadd ikke ta dem inn.
Løvemunnen er en tøffing, den blomstrer her også og jeg liker den:)
Så får vi håpe på fint vær i morgen også, så får jeg kanskje resten av løkene i jorda.

Vivishagerom sa...

Så mye flott du har som blomstrer enda.
Ha en fortsatt fin høst. Koselig blogg