tirsdag 6. oktober 2009

"Vinterferie"

I går fikk jeg endelig gjort meg ferdig med å ta inn og potte om alle pelargoniumplantene jeg skal overvintre.
Måtte benytte meg av hver liten stund med oppholdsvær og sola var til og fremme i perioder :D
Rene terracottapotter med frisk jord gjør forhåpentligvis underverker etter en våt og kald tilværelse ute.
Mange av dem har fått ny frisyre og litt stiklinger ble det også av avklippet.
(Som om jeg liksom har plass til flere, men det gjør litt vondt å bare kaste det som kan bli til nye planter...) Ikke alltid så lett å få dem til å røte seg på denne tiden, men det er da forsøket verdt.
Nå skal de få være på "vinterferie" innendørs i påvente av en ny vår og nok en utendørstilværelse neste sommer, håper bare overvintringen går bra denne gangen også.
Det er ikke helt enkelt å plutselig skulle finne plass til 18 potter, de fleste ledige karmer og andre steder med noenlunde dagslys er derfor tatt i bruk og her er smekkfullt allerede før såsesongen. Hjelpes meg, det blir verre og verre for hvert år dette her...,
Nå gjenstår det vasking av alle de brukte terracottapottene før de kan stables bort for i år.


Ingen kommentarer: