torsdag 15. oktober 2009

Litt...

Ja, det finnes litt som ennå ikke helt har gitt seg og jeg klamrer meg til alt som kan minne om en slags blomstring selv om mesteparten av hagen nå går i grønt, grått og brunt...

Denne geraniumen har begynt på runde nr to :D
Jeg tror det er en sanguineum i hvit form men er jammen ikke helt sikker.



'Queen Elisabeth' holder fortsatt koken. Men etter månder med regn og endel frostnetter er ikke blomstene videre vakre lengre, men det er rart med det, etter en slik værnedtur vi har hatt så setter jeg likevel pris på altsom kan minne om blomstring


Noen få høstfloks blomstrer også ennå

Og gladiolene åpner sine blomster sakte men sikkert. Temperaturen ute har steget litt så jeg drøyer det så lenge som mulig med å spa opp knollene og ta dem inn .



Ellers er høstens frøkataloger begynt å dumpe ned i poskassen :D og jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre å lese med begrensningsbrillene på

Ha en fiiin dag!




3 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Vi for klamre oss rtil det lille som er. Det er ikke mye hos meg , muligens en liten rose eller to.Og en liten forvirret tusenfryd.
I morgen skulle det bli kallere igjen.Så vi må vel innse at vi går mot vinter.
Ha en fin kveld videre

Tove sa...

Heldiggrisen som har noe som blomtrer ennå. Det er så kos med det som står utover høsten. Her har det aller meste gitt opp. Nå er det bare å kose seg med frøkataloger og telle ned til januar ;-) Ha en fortsatt fin høstuke.

Stubbetufsa sa...

Ja, ja, du har da noe som du kan ta inn! Her er det bare snø! Men i tankene er det i fullt flor, og frøene er tatt inn og er ferdig tørket! Snart er det jul, og da er det ikke lenge til våren igjen!