onsdag 3. mars 2010

Hverdagsgleder...

Da har jeg endelig fått fatt i denne boken
Den var utsolgt da jeg var på Mammutsalg,
men i går kom Gubben hjem med den
OG en bukett hvite tulipaner :D
Jeg ønsker meg varmkompostbinge,
 men enn så lenge får kaldkomposten duge
og jeg får lese meg opp litt på emnet...

Ute laver snøen ned igjen,
vinteren ser ut til å vare lenge i år
så det er vel ikke annet å gjøre
 enn å smøre seg med tålmodighet.
Eh, forresten noen som vet
hvor tålmodighet er å få tak i???

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hvis du finner den tålmodigheten får du si ifra. Den mangler her også.
Jeg ønsker meg også varmkompost, men det er et faktum at vi kaster for lite... I så fall må vi dele med nabo'n.
Fine tulipaner også forresten.

Nora sa...

Denne boken har jeg også. Mye intressant å lese der! Jeg har varmkompost og til tross for at vi bare er to personer og kanskje ikke "mater" den så flittig som vi burde så fungerer den helt fint! Så varmkompost for husholdsavfall kan jeg anbefale!

... sa...

Tulipaner og bok - det var koselig av mannen din :)

I helga fikk jeg i all hast lagt inn bestilling på mammutsalget. Vet ikke om jeg får alt på lista mi, så jeg er spent. Bestilte bla Ville vekster som du hadde kjøpt.

Kos deg med boka! Vi har forresten varmkompost, og det er kjekt.

Stubbetufsa sa...

Du har en koselig gubbe!
Tålmodighet trodde jeg du hadde, som sår og venter på spiring, vekst, blomstring osv...
Klem!

Margrethe sa...

Også her hos oss fungerer varmkompostering flott. Alt som kan råtne havner der. Til og med en del papir fra husholdningen (Ikke blad og aviser selvsagt). Det blir i alle fall en flott jord av det.
Tålmodigheten finner jeg i en stadig voksende "innehage" av stiklinger og spirer, i hauger av hagebøker og blad fra biblioteket, og mine ukentlige handleturer i blomsterbutikken.
Og nå snør det igjen! Ha ei god helg!