tirsdag 30. mars 2010

Påske

Nå står påsken for døra
og her skal ingen hviledag holdes hellig...

Påsken er igrunn den høytiden som jeg liker best
 men det er helst fordi jeg liker å prise våren,
 vite at den lyse årstiden endelig er her

Jeg har planer om å endelig få gjort noe med
vinterens herjinger ute,
ryddet opp i bedene, rake vekk rusk og rask fra plenen
og riktig nyte at våren er her.

Været lover ikke særlig godt,
men det kribler så etter å ta fatt ute,
og blir været riktig ille
har jeg mere nok priklearbeid å ta meg av innendørs...

ØNSKER DERE ALLE FÅR EN RIKTIG FIN OG VÅRLIG
PÅSKE!!!   :)


9 kommentarer:

Mariann sa...

Så fine vårbilder. Det er sånn vi vil ha det nå, helst sol og litt varmere da.

Ønsker deg en riktig fin påske.

IngunnBW sa...

Er det årets vårbilder? Så langt det har kommet hos deg! Det må være deilig å gå ute i haven og se blosmter :) Jeg venter spent på min første og håper på sol og mildere dager fremover :)

Unknown sa...

Deilige små lys når vi venter på sommeren. God påske til deg også!

Vivishagerom sa...

Så heldig du er som kan holde på ute i hagen. Her er det altfor mye snø enda, og dag begynte det jammen å snø. Så nå er alt hvitt og ikke noe særlig koselig.
Ønsker deg også en super fin påske. Kos deg i hagen.

Røsslyng sa...

Ja, Ninni, det er årets krokusblomstring som har startet :)

Og etter en slik vinter som vi har hatt i år setter jeg ekstra pris på det som dukker smilende opp av jorden, yuuhuu!

Stubbetufsa sa...

Ja, ja, du er heldig som kan starte arbeidet i hagen allerede!
Ha fine uhellige påskedager!

... sa...

Så nydelige bilder av krokus :) Her har den enda ikke begynt å blomstre, men den sprier ihvertfall.
I påskeferien bruker jeg å begynne hagearbeidet, men her regner det, og fortsatt ligger det litt snø i hagen. Forhåpentligvis får vi også noen fine dager.

God påske, og kos deg i hagen :)

Margrethe sa...

De fine bildene dine forteller om vår hos deg. Og krokus er nydelige fargeklatter i "rotet" etter vinteren. Håper du får en Påske med mye hagekos.

Torill sa...

Her hos oss prøver vi å halda heilag-dagane heilage. Men det er lov å dyrka hobbyen sin.... Hagen er min store hobby...hehe Så selfølgelig var eg ute i hagen i går !!! Kos deg med hobbyen din du og ! ( Mannen min spurte om eg kunne fylla matavfall i komposten i går, langfredag : Nei dessverre, det er arbeid ! sa eg...hehe Så den jobben må eg ta i dag....)