lørdag 28. mars 2009

Dagens dont...

...har hovedsaklig bestått i å fjerne en kompostbinge.
Har kjøpt meg ny greip, må vite
Først spadde jeg alt ut av den, og det ble noen trillebårlass av det.
Øverste halvdelen var ikke klar til bruk så det ble lempet oppi en annen binge og får godgjøre seg der ett år til.
Noe av den ferdige komposten ble fordelt utover diverse bed, så da gjennstår det å se hva jeg har spredd rundt av eventuelle ugressfrø og røtter
Siden denne kompostbingen har stått "midt i et bed" så har jeg nå bearbeidet det litt og plutselig har jeg fått litt ekstra plass å plante på. Og det trengs!!!
Men jeg hadde glemt hvorfor bingen i sin tid ble plassert akkurat der, restene av et nedsagd epletre kom nemlig frem i dagen igjen, men stubben får bare stå enn så lenge for det å begynne med rotfjerning der det orker jeg bare ikke

Løkblomstrene har også fått en liten porsjon med kalksalpeter og været har vært upåklagelig med solskinn og vårlig temperatur :)

Ja, og så har vi markert Eart Hour i heimen og hatt en stemningsfull kveld med stearinlys.
I natt stilles klokken over til sommertid og det blir en time mindre søvn

1 kommentar:

Hilsen fra landet sa...

Men det er da helt fantastisk å kunne gjøre hagearbeide i det hele tatt synes jeg. Her er det snø....