fredag 13. mars 2009

Så smått begynt å prikle

Innendørs spirer det som bare det og det begynner å fylles opp med potter og brett i stua

Lurer på hvordan det skal gå når det i pluggbrettene skal prikles, det kommer til å bli skammelig fullt i år også er jeg redd for...




I dag har jeg priklet Pennisetum glaucum 'Purple Majesty'
Ni av ti frø spirte men en ble litt mishandlet under priklingen, jeg kom til å dra av den hodet, så nå har jeg bare åtte igjen. *fyyy*



Dette er Centranthus rubra 'Coccineus' før prikling

Denne hadde jeg egentlig tenkt skulle få godgjøre seg ute siden det er en staude, for dyrebar vindusplass inne er ikke for hvem som helst, men siden den var så freidig å starte spiringen før jeg kom så langt så har den fått oppholdstillatelse likevel og blitt priklet i dag.


Zinnia elegans 'Green Apple' og Lagurus ovatus har også blitt priklet i dag.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Du er bare kjempeflink. Masse lekre plantebabyer :)
Ha en god helg videre.

elle-melle sa...

Så mange flotte planter du får til hagen din!
Zinnia Green Appel har jeg hatt for noen år siden. Den er lekker i de fleste buketter.

Ruth sa...

Jeg gleder meg virkelig til å få se bilder av hagen din når alt dette blomstrer.

Ha en fin helg.