lørdag 21. mars 2009

Vårlig

I går var det skikkelig hææærlig og vårlig ute og jeg kom endelig i gang med å rydde bort løv og visne rester fra bedene, at det fortsatt er frost om nettene velger jeg å overse.
Hittil har jeg fått skikk på rosebedet, området rundt blodripsen og bedet langs oppkjørselen.
Har også omsider giddet å demontere/kverke "rosebuen" som var over komposten med alpeklematis på. Den var helt kaputt etter vinterens herjinger og helt pyton der den halveis lå innover hagen uten at jeg har orket å gjøre noe annet enn å irritere meg over det. Litt av et slit å få løsnet clematisen som hadde viklet seg inn og rundt og i det hele tatt, og fryktelig synd å måtte klippe bort deler av den, men men, den kommer seg nok igjen.
Verre er det da med kaninen som døde natt til i går

Dette med å porsjonere den lille energien som måtte dukke opp på godværsdager ligger visst ikke helt for meg...
I dag er jeg helt kaputt og orker nesten ikke se ut i hagen engang. Ble jo selvfølgelig ikke på langt nær ferdig med alt jeg hadde planer om i går, flere bed gjenstår å få vårklar og jeg hadde et håp om å få beskjært bærbuskene også. Nå ligger det jord, redskaper, halveis flyttet og forsøkt demontert kaninbur, avklippede greiner, rusk og rask og dippedutter og flyyter overalt og lysten til å fortsette/rydde opp finnes ikke...

3 kommentarer:

Ruth sa...

Nydelige bilder!

Vi har hatt to dager med sol vi også - og i dag er jeg helt kake. Ikke fordi jeg gjorde så mye i hagen, men fordi jeg plutselig så hvor mye støv det var overalt.

Vi har frost her - og nå ønsker jeg meg litt vår.

Elisabeth sa...

Vakre bilder. Synd å lese om kaninen deres da, ikke gøy å miste kjæledyr. Det er vel derfor jeg har skilpasse og papegøye, som kan bli 80 år gamle *ler*

Unknown sa...

Slapp av.. ingen hast!! Kos deg.
Stakkars kanin da.. huff.