onsdag 18. mars 2009

Vakkert så lenge det varte, men hva nå...




Hippeastrumene har blomstret, holdt meg på pinebenken med bristeferdige knopper, visnet og står nå svanger med noe som forhåpentligvis er en frøkapsel med brukbart innhold...

Dette med Hippeastrum og meg er litt underfundig for inntil i fjor synes jeg slike var noen fæle, digre glorete greier jeg ikke helt skjønte vitsen med .
Men jeg anskaffet meg en hvit uten de helt store forventninger og det var ikke mer som skulle til for i år var den obligatorisk å få i hus til jul.
Til og med en rød fikk være med hjem.
Men jeg må nok lære meg bedre å beregne blomstringstiden på dem for blomstring til jul ble det ikke. De drøyde det til laaangt ut i januar, men absolutt verdt å vente på og kjekt med oppmuntring i vinduskarmen midt i januarmørket.

Når og ikke minst OM frøkapselen blir moden skal jeg prøve å så frøene, så kanskje kanskje kanskje om noen år blir det selvsådde "hipper" som blomstrer i heimen...

Ingen kommentarer: