torsdag 19. november 2009

Fytti katta...










8 kommentarer:

Røsslyng sa...

Noen vil kanskje reagere på at jeg lot den få lov, men erfaringen min fra tidligere redningsaksjoner er at småfuglene blir så skamfert og vettskremt at det ikke nytter å prøve å redde dem når katten først har fått has på dem og de dør like etterpå uansett, så naturen får gå sin gang...
Dyrs innstinkter rår vi ikke over og virkligheten ER rå og brutal.
Jeg ser jo helst at han fanger og morer seg med andre ting enn fugler og han var nokså skamfull etterpå...
Thats life...

P.S: Det første bildet er skammelig uklart fordi det er tatt igjennom et skittent regnvått vindu, det ble litt ymse kvalitet på resten også grunnet elendig fotograf som burde skjønt tidligere at det blitz hadde vært unødvendig...

Kathrine sa...

Ja, naturen må nå få gå sin gang. Sjøl har jeg avlivet mange dyr pga lidelsene de har/får. Og om katten her ikke får kverket de fort nok om jeg ser det, sier jeg i fra. Da avliver han dem fort, eller jeg gjør det. He.. Det værste var vel rotta han kom med som skreik noe fryktelig høyt. Tok øksa jeg..

Ellers så er folk så forskjellige. Noen liker ikke mus, da er det ok. Men en "søt" kjøttmeis er verre(?)

Vi mennesker er også rå og brutale. Mye av kjøttbroduksjon/frakt mm, pelsnæringen osv. Men disse dyrene f.eks.kattene tar, har i det minste hatt en frihet og et sikkert ok liv:)

Syns bildene dine var flotte jeg!

Ha en fin torsdag!

Unknown sa...

Næææh for en flik pus! Men si til han at det er bedre å fange mus enn fugl da.
Mine hører ikke på meg i det hele tatt.

orchis sa...

Forsøker å anbefale min katt kjøpemat, men han lytter ikke på det øret i det hele tatt...:) Men klarte til slutt å lære han å ikke dra byttet med hjem for å dele med meg, så en viss lydighet og forståelse finnes i den lille villdyrhjernen - tross alt! :)
Pen pus, for øvrig!

... sa...

Pusen var vakker da, og flink jeger.

Har katt jeg også, og hun er en dyktig jeger som fanger både mus og jordrotter. Noen ganger tar hun også fugler. Jeg liker det ikke, men jaktinnstinktet er sterkt, så jeg har innsett at slik går det noen ganger.

Ruth sa...

Pusifer er jeger hun også. Jeg har klart å overbevise meg selv om at hun tar de som er gamle, syke eller som feiler et eller annet. Det er jo sånn det foregår ute i naturen. De svakeste blir tatt og på den måten blir stammen sterkere. Sånn håper jeg at det er i hvertfall.

Den eneste gangen jeg fikk fullstendig fnatt var da Champus hoppet inn fra takvinduet og rett oppå meg som lå i sengen - med en halvt oppspist kanin i kjeften. Da hylte jeg gitt.

Torill sa...

Ferskt kjøtt smaker visst godt for ein kattepus..... No regner og blåser det såpass hos oss at katten held seg inne og et kjøpemat med velbehag !! God helg !!

... sa...

Hei Røsslyng :)
Jeg har gitt deg en award. Du kan hente den på bloggen min dersom du vil det.

Ha ei fin uke:
Hilde:)