mandag 2. november 2009

Lei...


Høsten rusker utenfor veggene, det regner sidelengs og hagen er meg nokså fjern for tiden selv om en og annen plante standhaftig blomstrer videre.
Jeg må innrømme at jeg er ganske så hagelei for tiden og de uferdige og halveis påbegynte prosjektene får heller bare være uferdige inntil videre, jeg har ihvertfall ikke tenkt å la dem pirke meg i samvittigheten lengre for det hjelper så lite å gå rundt å murre på alle "burdene". Noen av prosjektene har vært halvferdig så lenge at de nok er blitt vant til det og det er utrolig hva jeg selv blir vant til og blind for når det gjelder slikt rot og kaos.
Hvis jeg bare klarer å finne såpass med tiltakslyst at jeg orker å få de femti tulipanløkene i jorden så kan resten vente til våren atter er her...



4 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Det er lov å være lei :)

Det siste bildet var så artig, jeg ser en mann i det, med armer og bein, ser du det?

Randines hageblogg sa...

Regn og heftig vind frister ikke til utaktiviteter. Prosjektene "stikker" ikke av og løkene kan settes hele vinteren så lenge det ikke er frost.
Ørsmå inneprosjekter er bedre når høsten herjer.

Unknown sa...

Ja det er fullt lov til å være drittlei. Jeg er totalt uinteressert i hage for tiden. Og jeg har ikke ren samvittighet når det gjelder hele ryddingen heller. Huffameg.. Men så er det deilig å ta en pause i jula og så kommer lysten tilbake igjen senere.

... sa...

Tror de fleste av oss er hagelei på denne tiden av sesongen, og det må være lov.
Hagen og alle de halvferdig prosjektene får bare vente, de er nok fortsatt der til våren når hagelysten kommer tilbake igjen :)

Hyggelig blogg du har :)