søndag 6. juni 2010

"Gammelt nytt"

Ca Kl 11 var vi på plass ved Damsgård hovedgård hvor det bl. a var salg av gamle stauder og urter. Mye av det de hadde har jeg fra før og de jeg virkelig kunne tenkt meg hadde de ikke, men men. Litt fikk jeg da kjøpt meg likevel, både storkonval/kjempekonval (Polygonatum multiflorum x hybridum)??
to primula som ettersigende skal bli blå, en aurikkel jeg ikke vet fargen på og en ukjent sak som blir ca halvmeteren høy og får rosa blomster
Litt spenningsmomenter her altså.
Og nye planter til hagen gir alltid et lite energiløft og ork til å gjøre noe ute

Jeg var også så heldig at jeg fikk tillatelse av hagens "sjef" å ta med meg en liten bit av eplemynten som vokser i hagen der siden min har død ut. Hipp hurra og tusen takk! Folk med grønne fingre har tydeligvis også et varmt hjerte :)

Jeg har også rasket med meg, fra en grøftekant ikke langt herfra, noen planter av Marikåpe (Alchemilla vulgaris). Tror jeg må tilbake med spade for å hente mere en annen dag
Har også fått Gubben til å kjøre hjem en pallekarm jeg fant på en skrothaug :)
Den ser gammel og shabby ut, men med noen strøk med maling holder den seg vel noen sesonger.

Ettermiddagen har gått med til planting av nyervervelsene og vasking av pallekarmen samt oppotting av noen stauder jeg skal gi bort.

Mer om dagen kan leses her

3 kommentarer:

Mariann sa...

Det glemte jeg helt i dag, hadde tenkt å gå der. Alltid kjekt med nye planter i hagen.

Ser på forrige innlegg at de ikke er særlig sjenerte, pinnsvinene i hagen din. Håper resultetet blir mange piggete små.

Torill sa...

Det høyrdest ut for å vera ein herlig dag !! Ha ei fin veka !!

... sa...

Gratulerer med nyervervelsene. Storkonvall er flott, og så heldig at du også fikk ta med en bit eplemynte :)

Artig innlegg under, og det er vel et bevis på at de trives i hagen din.