fredag 18. juni 2010

Ojsann...

...det har visst en gått en hel uke siden forrige blogginnlegg
 Men de siste dagene har tiden stortsett gått med til avslutninger på alle bauger og kanter og alt som skal lages til av medbragt til slike anledninger. Dessuten er det ikke bare bare å klare å passe på å få denne familen til være på riktig sted til riktig tid...

Hagen har stortsett vært overlatt til seg selv denne uken, noe ugresset setter stor pris på
Gresset skulle også strengt tatt hatt en klipp, men i dag frister det ikke mye å sette beina utendørs for her  blåser det og er bikkjekaldt

Litt blomstring er det selv om det på denne tiden er en slags "mellomperiode" i hagen min hvor mye av vårblomstene er ferdig med sin oppvisning og andre ting ikke har kommet ordentlig i gang.
Her er et lite utvalg over noe av det som er å glede seg over
Knopp til blå akeleie

Akeleie 'William Guinness' i knopp

Gul Lerkespore (Corydalis lutea)

Rosa akeleie

Rosa fylt akeleie

Duppesoleie (Ranunculus aconitifolius)

Geranium macrorrhizum)

Geranium phaeum

Geranium...

Geranium pratense

Syrin (Syringa vulgaris)

Syrin og bergklematis (Clematis montana)

GOD HELG!!!

5 kommentarer:

Torill sa...

Springer mellom avslutninger her og, så eg forstår !! Vind har me og, mykje vind !! Sol og vindstille neste veka hadde vore fint !! Go`Helg !!

Torill sa...

pssst....gløymde å kommentera dei flotte bildene dine av flotte blomer. Nydlige akeleie knopper !!

Linecas have sa...

Syrin og montana for en fantastisk kombinasjon. skulle ønske sistnevnte likte seg her men det går ikke. Godt jeg kan sikle lit her inne da.=)
Akelene mine har så smått begynt å blomstre fylte og barlow lignende Akeleier er tidligere til å blomstre enn de vanlige.

IngunnBW sa...

Jeg hadde håpet å se Blue Barlow i blomst, men den gang ei :) Akeleieknoppene var i allefall en god erstatning, nydelige. Så utrolig vakker syrinen med klematisen i var!

... sa...

Nydelige bilder :) Og så mange fine akeleier. William Guinness sådde jeg for noen år siden, men ingen frø spirte. Tror jeg må prøve på nytt.

Har ikke sett den bergklematisen tidligere, den var virkelig flott, og fin i kombinasjon med syrinen.

Ønsker deg en flott ny uke med masse sol og sommervær :)