onsdag 9. juni 2010

Gårsdagens småplukk

Litt for sent fikk jeg somlet meg til å luke det grøvste av løvetann i oppkjørselen. Hadde jeg tatt det for litt siden hadde jeg ungått at frøene føyk rundt meg og sikkert blir opphav til ørten nye planter :(

Pallekarmen har fått et strøk med maling og de fleste tulipanene halshugget og ferdig for i år.



'Angelique' er en sein dobbel tulipan så de få gjenlevende jeg har av den holder koken ennå.



Må huske å kjøpe flere slike løk til høsten for den er bare sååå herlig :)

Litt luking fikk jeg også gjort men her er sjokkerende mye og alskens sorter. Nytt ugress av året er Geitrams...
Joda, Geitrams er en vakker plante det, men det holder i massevis å se den langs veikanter.
 I hagen vil jeg ikke ha den!!!

Nå skal jeg ihvertfall ut for å ta et strøk til på pallekarmen, så får jeg se hva mer dagen vil bringe...

3 kommentarer:

Kathrine sa...

He..Ja, tulipaner må halshugges etter blomstring,) Litt igjen her, men nå kommer de etter en etter en.

Morsomt med Pinnsvinparring da! Det er ikke ofte å se.Selv av erfarne Pinnsvinforskere. Et lite scoop der!
Heldige du:)
Jeg har bygget ett pinnsvinhi av en gammel handlekurv, da det dukket opp ett her i vår. Men vi er bare to her i de nærmeste hagene som har det litt rotete i hagehjørnene, så den trekker vel ned mot Nordlandsbanen igjen. Tror det var derfra den kom også.

Flotte tulipaner, og: Geitrams er grisemat. I allefall så er grisen veldig glad i de. Husker vi plukket de til grisene til besteforeldrene da jeg var barn. Jeg kaller de grisemat jeg.Og ikke særlig å ha i hagene.

:-)

Vivishagerom sa...

Flotte tulipaner. Jeg har gitt opp tulipaner i min hage, de kommer aldri igjen. Men det er mye anna fint som kommer og da holder jeg meg til det.

Anne (Moseplassen) sa...

AnquAngelique er mye brukt, og en utrolig fin tulipan. Vakkert når den får folde seg helt ut slik :D

Geitrams er et skikkelig ugress, dype røtter som fort danner nye planter. Flerårig altså... pføy!