mandag 21. juni 2010

Halvveis allerede...

I dag snur sola og det føles igrunn en smule vemodig at vi allerede har kommet så langt uten at den gode sommerfølelsen har grepet meg

Selv om sola har beæret oss med besøk de siste dagene har det vært nokså guffent utendørs på grunn av den hersens vinden, så det er ikke allverden jeg har fått gjort og jeg gremmes over at jeg heller ikke i år fikk støttet opp planter i tide. Noenting lærer man visst aldri...

Duppesoleien (Ranunculus aconitifolius) er vakker i disse dager og klarer seg bra i blæsten.
Jeg synes den er flott der den står med alle sine søte små hvite blomster som på nært hold ser ut som roser i miniatyr.
Nå er ikke planten min særlig stor ennå, men jeg gleder meg til den blir såpass at jeg dele den for jeg har flere steder i hagen denne kunne gjort seg.

Ha en riktig fin midtsommeruke!

5 kommentarer:

Torill sa...

Tenker akkurat det samme om denne flotte blomen...vil ha meir !!

... sa...

Tiden flyr, det er rart at vi fra i morgen av går mot mørkere tider igjen. Forsommeren har ikke vært av de varmeste, men forhåpentligvis har vi fine sommerdager i vente :)

Nydelige bilder av duppesoleie, den har jeg ikke i hagen. Kommer jeg over en skal den få bli med hjem.

Ang. den gule irisen min så har den fått dugelig med gjødsel ja. Til neste år skal den få mindre rasjon, så kanskje det blir flere blomster på den.

Ønsker deg også en flott midtsommeruke!

Kathrine sa...

Duppesoleie er en av mine favoritter i hagen! Den rir stormene av i midt-norge og.
Den skal deles og plantes flere steder i hagen her ja:)

:-)

Mariann sa...

Duppesoleie er en nydelig plante som skal anskaffes når det passer sånn.
Jeg føler egentlig ikke at sommeren er begynt. Nå vil jeg ha det vindstille snart og litt bedre temperatur.

Rekkehuset sa...

Så søt plante:-) Ja, det har gått opp for meg også at sola snur nå - men vi kan vel håpe at juli og august blir bedre enn juni i alle fall!