onsdag 9. juni 2010

Sol og nesten 20 grader i skyggen

Pallekarmen fikk et strøk til med maling og når jeg først var i sving med penselen fikk rivene, greipa og krafsen også et strøk. Forhåpentligvis varer de litt lengre da og blir kanskje lettere å finne igjen i hagen når jeg har forlagt dem i min surrete iver hvor jeg flakker fra det ene til det andre...

Lite annet har blitt gjort, det er for varmt å drive på med planteflytting.
Luking hadde vært nødvendig men det finnes dager jeg overhodet ikke gidder selv om været er aldri så fint


Streiken er over så nå lader jeg opp til å få hverdagen på plass igjen, vi har hatt slaraffendager nokså lenge nå.

Ha en fin ordinær morgendag!

4 kommentarer:

... sa...

Ja nå er det tilbake til hverdagen med skole igjen for ungene.

Hvilken farge har du malt pallekarmen i, og hva skal du ha i den? Mine ble hvite, og nå er urtehagen snart ferdig.

Ha en fin ordinær morgendag du også :)

Torill sa...

Lykke til med gode kvardager igjen !!

Margrethe sa...

Noen dager er hagen bare å nyte. Vi trenger jo ikke alltid være så energiske. Noen malingsstrøk her og der gjør seg alltid. Jeg burde nok ha signalrødt på noen av redskapene mine.
Ha en god dag tilbake i hverdagen.

Røsslyng sa...

Hilde: Pallekarmen har blitt blå. Det var det jeg tilfeldigvis hadde av utendørsmaling etter å ha malt hagemøbler i fjor. I grunn hadde det gjerne vært finest å ha dem mørkmørkebrun som huset, men så lenge de fleste pottene ute går i blått og terracotta så får det duge. Jeg drømmer om å dyrke bl.arødbeter, gulrøtter, purre, asparges, rosenkål, salater og mangold. Ja, jeg ser fort at her trengs flere karmer... for jeg vil ha flere i høyden også for å få det opp fra bakkenivå med godt jordsmonn og litt vanskeligere tilgjengelig for sneglene. Uansett blir det ikke dyrkningsklart for denne sesongen så jeg har litt tid til å skaffe meg noen karmer til ;)