onsdag 30. september 2009

Nesten for mye av det gode


Blomkarsen har helt gått amok i år og virkelig tatt seg til rette.
Den har bredd seg godt utover plenen også og at det i det hele tatt er en kompostbinge inni der et sted er ikke lett å se før man begynner å løfte på bladene.

Røykpakken min (jadda, hysj og fy... )har jeg lagt fra meg på det ene bladet som en slags målestokk.
Fem små frøplanter ble tidlig i sommer plantet på toppen av den fulle kompostbingen som skulle ha et hvileår, og de har virkelig klart jobben med å dekke den slik at ikke frøugress skal slå seg ned, ei heller at uhumskhetene den er fylt med skal begynne å gro.
Når frosten tar den er det bare å blande den ned i med resten av innholdet i bingen og til våren har jeg god jord til å fylle på et lag rundt omkring i bedene :D






4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja skal hilse og si at blomkarsen har tatt seg til rette her også. Og ikke har jeg sådd den engang. Den har selvsådd seg fra i fjor. Kjekt..

Elsa sa...

Med eller uten røykpakke - kjempflott kompostbinge:-)

Rekkehuset sa...

Det var lurt! Både pent og nyttig på en gang:-) Klem Hanne.

Randines hageblogg sa...

Blomkarse i og ved kompostbingen er flott. Mine blir værende til frosten kommer, de blomstrer fortsatt.