mandag 14. september 2009

SOOOOLSKINN

I dag har det vært hææærlig, om enn uvant,
med en sårt tiltrengt soldag


Etter å ha avgitt stemme ved årets stortingsvalg har jeg fått gjort litt i hagen.

Potter med tre sorter selvsådde Geranium har jeg priklet over i isoporeplekasser, der skal de få stå og vokse seg litt større før jeg planter dem over i bed.
G. pratense 'Album' er grei, den er jo hvit og lett å plante videre uten å få fargekræsj.
De andre er delvis fra mix + en potte med bortsomlet merking så disse skal få stå til jeg ser hvordan de blir.

Ellers har jeg slept på 4 digre stein , jeg begynte tidligere i sommer å lage noen nye "murkanter" av gråstein for å få et opphøyet bed der som rosekrattet har vært/er.
Til nå har det nemlig ikke vært noe som helst form for kanting av det bedet og plenen min kryper inn dit og naboens ugress kommer inn fra baksiden så en forandring der er nå helt nødvendig om dette bedet skal bli til noe annet enn irritasjon.
Det går ikke akkurat fort med prosjektene mine...

Jeg fikk plantet ned 24 'Queen of the Night' og 24 'Princess Irene' løker selv om det kanskje hadde vært lurere å vente med det til jeg var ferdig med all sjauingen der.

Jeg har også laget en helsikens huskestue og truet 17-åringen til å klippe plenen.
Han gjorde det da etter mye om og men,
det er visst svært så travelt ungdommene har det for tiden med å pleie det sosiale.
Det er jaggu ikke for mye de bidrar med i heimen så i dag tok argumentene mine litt av men han tok tegningen og fikk det da gjort selv om resultatet ble så som så.
Det skal igrunn endel til for å få en ugressbefengt vanstelt plen fin, det grøvste er da tatt, den er i det minste kortere på de mest stategiske plassene og da får jeg være fornøyd i denne omgang :D

Nå håper jeg bare på at vi får flere slike godværsdager, det lover ikke godt på yr.no men de har jo tatt feil før...

2 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Ja, er det ikke deilig når sola endelig titter fram igjen! Her har vi nå vært heldige og hatt endel fine høstdager i det siste, veldig deilig. Skjønner ellers at jeg har andre boller i vente; her sloss ungene om å bruke gressklipperen, men det går vel over her også. Det ser i midlertid ut til at gressplenen utenfor nyhuset blir om mulig enda mindre enn her, så det blir vel ikke noe stort problem uansett.
Kos deg med solgløttene, klem fra Hanne.

elle-melle sa...

Å ja det er herlig, herlig med godværsdager:)
Takk og pris for dem!

Godt du fikk 17åringen til å klippe plenen, de har godt av å gjøre noe annet enn å pleie det "sosiale" av og til.
Mine ungdommer ute av huset for noen år siden og har sine egne plener å klippe:)