søndag 20. september 2009

Stakkars lille Lythrum...

Disse stakkarene har stått å vansmektet i potter siden de ble priklet i fjor sommer engang. Tolv neglisjerte og bortglemte små som måtte sjarmere med litt blomstring før jeg gadd å reagere

Lythrum salicaria 'Rosy Gem'

De har måtte tåle store nedbørmengder fra oven, barfrost, lange tørkeperioder, ja de har simpelthen ikke fått noe som helst stell så hvis ikke dette kvalifiserer til å være harfør så vet ikke jeg...

Nå har jeg endelig fått somlet meg til å plantet dem i et bed og jeg håper de tilgir meg såpass at de gidder å overleve nok en vinter og lyse opp høsthagen neste år med sine lysende rosa blomsterspir.


1 kommentar:

orchis sa...

Lythrum er en pen tøffing! I mange år har jeg hatt en stående i kanten av dammen min i Oslo. Hver vinter fryser den fast i isen, men den er like blid når våren kommer. Så jeg vil tippe at dine overlever vinteren uten problemer.
God Søndag!