fredag 4. september 2009

Sannelig på tide...

Herlighet, det er gått en hel liten evighet siden forrige notat her...
Sommeren bare raste avgårde, deler av den har vært brukt til endel hagearbeid for kjøret med ugressluking og planteflytting tar aldri slutt...

Været har vært så som så denne sommeren, første delen var uhyggelig varm men når gradestokken bikker over 25 grader blir jeg ikke noe særlig anvendelig. Jeg blir sur, irritabel, lat og okker meg på tross av at det nettopp er slikt vær jeg har higet etter hele den mørke tunge vinteren.
Det var ikke mye hagearbeid jeg orket å utføre når det var som varmest men jeg fikk da endelig pusset ned utemøblene, vasket dem med kraftvask og malt, malt, malt. En malingsrunde i år var helt nødvendig nå for de var blitt så malingslitte at det var en gru og når treveket innenfor begynnte å bli svartflekkete og guffent er det ikke mye gøy å sitte ute å spise :(

Et slags bord til potter og denslags fikk jeg også laget meg av en gammel palle og plank fra en sengebunn som egentlig skulle bli ved

Mye i hagen har blomstret og vissnet igjen siden forrige notat, men jeg har ikke fått knipset så allverdens med bilder, verden har rast litt for fort forbi meg i år....





















Nå er det ikke mye som er vakkert i hagen lengre, de siste ukers bedritne møkkavær har gjort sitt til at mange blomsterknopper rett og slett bare har råtner før de rekker å blomstre og det ser heller ikke ut til å bli noe særlig med frø å sanke siden frøkapslene også råtner før de modnes og blir tørre :(
Temperaturen har heller ikke vært mye å roppe hurra for og det er vel bare å krype til korset og innrømme at jeg rett og slett litt hagelei...

Ja, igrunn sitter jeg igjen med følelsen av at det ikke har vært noe særlig sommer. Vi hadde en kort varmeperiode og siden bare kaldt og vått. Nå har jeg allerede fått høstfølelsen og har så smått startet løkplantingen.
12 T.'Spring Green og 12 T.'Erna Lindgren' er kommet i jorda i det nye lille bedet ved sommerfuglbusken. 12 T.'Angelique, 12 T.'Princesse Irene' og 12 T.'Queen of the Night' ligger fortsatt i gangen og venter på at jeg skal gidde å plante dem...

Nå håper jeg at jeg klarer å finne tid og ork til å blogge litt jevnere...

GO' HELG!!! :)

3 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Ja, det var sannelig lenge siden forrige livstegn fra deg..jeg har savnet deg!!
Helt enig i at det har vært mye dårlig vær i det siste, hagen viser seg ikke akkurat fra sin beste side. Men ut fra bildene dine ser det da ut til at du har hatt litt sommer også:-)
Håper å "se" deg litt oftere fremover! God helg, klem fra Hanne.

elle-melle sa...

godt du var tilbake nå:)
jeg har savnet deg jeg også.
Sommeren har vært så som så på disse trakter også. men jeg håper nå på en skikkelig indian summer.
Og kan det være noen trøst - jeg har ikke fått begynt på løksettingen ennå!

orchis sa...

Så skjønne og sommerlige bilder! Godt å feste øynene på. Takker for bildene og for varmende kommentar i min blogg.
Håper været bedrer seg hos deg snart. Hadde jeg kunnet, skulle jeg sendt både varme og sol.
Ønsker deg en god helg!