onsdag 12. mai 2010

Jord, møkk, tre og ei gulgrønn jente...

Det er ikke vanlig at jeg pøser ut to innlegg på en dag, men...
I dag har jeg fått ene stesønnen min til å kjøre hjem
10 stk 50-literssekker med jord for meg
og endog fått dem bært til de delene av hagen
hvor jeg skal bruke dem :)
Ja, det er utrolig hva man kan få i bytte for
 bortlåning av bil. Og hva skal vel jeg med bil,
som ikke har sertifikat engang,
når Gubben har dratt til Tigerstaden.

En Hemerocallis 'Girl Scout' ble også med meg hjem,
den ser ut til å få herlige gulgrønne blomster
om bildet på etiketten stemmer.

Et lite lønnetre,
 Acer palmatum 'Atropurpurea' kjøpte jeg også
selv om jeg ikke er helt sikker på hvor jeg skal plante det ennå. Men det kan liksågodt stå i potte her til jeg finner det ut, enn å risikere å ikke få fatt i den dagen jeg plutselig vet hvor jeg vil ha det
og 149,- er det det jo ingen ting å si på...

15 liter hønsegjødsel er også innkjøpt.
Jeg lovet meg selv at jeg skulle ta det litt med ro med gjødslingen i år
 for noen fikk nok litt i meste laget i fjor.
 Men bakhagen trenger nok litt + plenen og løkvekstene.

Ute skinner sola
og værvarslingen har meldt stålende sol og 13 grader
i morgen, så forhåpentligvis kommer jeg til å
tilbringe det meste av morgendagen i hagen :D

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så kjekt med litt hjelp!! Goood helg!

Rekkehuset sa...

Høres ut som en kjekk byttehandel det:-) Supert innlegg om ajuga reptans også, de er fiine! God helg, klem fra Hanne.

Stubbetufsa sa...

Heldig er du! Nyt det!
Klem fra sneskavlene!