torsdag 20. mai 2010

Strålende sol her i dag også...

  :)
...og slikt må man jo bare benytte seg av, at det blåser endel får så være, det er passe varmt likevel når man holder seg i aktivitet
Ikke mye jeg har fått gjort akkurat, bare litt småplukk

Noen få stiklinger har jeg "tatt meg råd" til å ta av noen av høstfloksene, håper de røter seg greit.

Frøplantene av Geranium pratense 'Album' fra fjorårets sådd har jeg plantet i 'Rosekrattet'

Tellima grandiflora 'Rubra' er delt og jeg har plantet en liten bit av den i 'Rosekrattet' og en ved blodripsen.
Miniatyrprimulaen jeg nevnte i et tidligere innlegg er nok mest sannsynlig Primula rosea 'Gigas', ser jeg kjøpte den i fjor, nå er den ihvertfall delt opp i fire deler som jeg har satt i 'Rhododendronbedet', 'Primulabedet', bedet under Heggen og ved blodripsen så får jeg se hvor den trives best...

Dessuten har jeg endelig husket på å legge erteblomstfrø (Lathyrus odoratus) i vann. Alle sortene i ett og samme vannglass, jeg gidder ikke plante dem etter farger i år, de er fine og velduftende alle sammen og den store kræsjen tror jeg uansett ikke det blir...

Det er herlig blomstring i hagen nå om dagen, de oransje tulipanene 'Orange Emperor' og 'Princess Irene' lyser muntert opp




Hagepute (Aubrieta cultorum)
frøsådd for ørten år siden



4 kommentarer:

... sa...

Herlige vårlige bilder, dere er heldige alle dere som kan ha tulipaner i hagen!

"Rosekrattet", "rhododendronbedet", "primulabedet"... spennende navn. Håper vi får se noe/mer derfra etterhvert :)

Mariann sa...

Flotte tulipaner. Varmen de siste dagene gjør at de vokser så man ser det fra dag til dag.

Kathrine sa...

Her spratt de første tulipanene ut i går! Veldig sent i år, men nå kommer mye i hagen:)
Flotte tulipanene dine. Ha en flott hagedag:))

IngunnBW sa...

Så lekker fargekombinasjon av tulipanknoppen og peonen! Nå spretter det i haven i rekordfart så man knapt kan følge med på alt som skjer. God pinse til deg :)