fredag 22. mai 2009

Dronningens kaotiske hoff

Rosen 'Queen Elizabeth' har i år et fargesprakende hoff rundt seg.


Tulipanene har vært trofaste kammerpiker noen år og passer på å skjule hennes litt for lange ben fra offentlighetens skue til dess løvkjolen er iført.
De lunefulle løvetannknektene har egentlig ikke adgang til dronningens gemakker men har alikevel sneket seg inn for å flørte litt med kammerpikene. Deres kjoler i forskjellige rosa og lillatoner matcher unektelig fint til knektenes prangende gule uniformer der de sniker seg til en dans i vinden.
Med sitt strålende humør og sin rufsete sjarme muntrer de opp, men nå skal den lille vårflørten avsluttes og knektene skal føres til en komposthaug der de nok kommer til å lide en langsom død som straff for å ha levd et løssluppet og utsvevede liv



Dronningen kneiser litt snurt over det hele, det tar jo sin tid å bli ferdigkledt til ballet når hennes tjenerskap bare fjaser med sitt, men om noen uker er hun nok iført sin fineste stas som i all sin enkelhet er både vakker og elegant...

3 kommentarer:

Villrose sa...

Hi-hi-hi! Sånn kan man jo også se det :-)

Ruth sa...

Herlige bilder og herlig historie. Det var bra jeg stakk innom her, jeg trengte noe oppmuntrende akkurat nå.
Jeg er trett som en sokk og så må jeg sitte her og vente på at Pusifer skal få pellet seg inn. Det er stor mulighet for at hun får være ute i natt. Løssluppen og utsvevende. Men hun må jo få slippe en langsom død da. Huff av meg.

Unknown sa...

Ja de der er noen frekkinger ja.