lørdag 16. mai 2009

Futten fortsetter...

Av akeleiene er A. flabellata 'Ministar' først ut med blomstring i år, en lav sort som er ganske sjenert der den står med bøyd nakke...



Ellers hadde jeg en lang lukeøkt i bakhagen i går.
Meter på meter med røtter av hanefot, bringebær, brennenesle osv er dratt opp og ryggen er deretter...
Det tar virkelig tid å ta slikt ugress "the hard way" så selv om dette tok timesvis fikk jeg ikke rensket mer enn ca 4-5 kvadrat.
Myyye gjenstår :(
Et tjukt tuete gress som vokser noen steder der er nesten den verste å få opp, djevelsk mye seige røtter. Dette og det som ser ut som Tromsøpalmer får bare være inntil det skal sprayes med RoundUp for jeg klarer ikke få has på det på annet vis. Denne palmesaken svir og stinker slik at jeg orker jo ikke engang ta i faenskapet. Arrgh!
Er spent på hvor mye av hanefoten og neslene som vil igjenoppstå i det lukede området, det som isåfall kommer opp skal få seg en aldri så liten dødelig dusj.
Slik ståa er nå ser det ut for at dette prosjektet tar lengre tid enn først tenkt, men jeg har tenkt å bruke deler av dagen til videre luking nå når jorden der er nokså tørr og løs selv om jeg egentlig har tusen andre ting som burde vært gjort siden det er 17 mai i morgen.

GO`HELG! :)




3 kommentarer:

Unknown sa...

Jepp.. know the feeling. Kjemper med skvallerkålen mens bunadskjorten fremdeles er ustrøket.

anne -moseplassen sa...

sukk, akkeleier i blomst allerede....
Jeg skjønner at hagen min har mangler... hehe,
har skvallekål jeg og, og her brukes roundup på den ja. ferdig med det liksom. Har ikke dårlig samvittighet en gang, luker andre ugress for hånd, men denne gidder jeg ikke krangle med.

elle-melle sa...

Godt å lese at futten er på plass igjen. Det er så traurig å mangle hagearbeidslyst når man egentlig ønsker at man hadde masser av lyst.

Akeleiene mine er ikke helt utsprunget enda, men det er like før nå. Jeg har ikke noe navn på dem for her et utall av forskjellige som har sådd seg selv.

Håper du blir kvitt problemugresset med roundup.