søndag 10. mai 2009

Jammer og elende...

Vinden har løyet men regnet er her like fullt, ikke egnet vær for hagesysler akkurat.
Jeg burde gjerne prioritert fråsådden som står inne men i år er den ikke mye å rope hurra for. Jeg har ikke engang giddet å så alt jeg hadde planer om.
Mange av de små har lidd tørkedøden fordi jeg ikke har vært flink nok til å passe på vanningen på de varmeste dagene (pinlig), og flesteparten av de overlevende er bare bittesmå pingler.
Et lusangrep har også vært med på å svekke noen av plantene.
Løvemunnspirene har jeg ikke engang priklet....
Men, men, det blir sikkert sommer og blomstring i hagen likevel for jeg kan ikke akkurat si bedene er tomme...
Jeg er nok rammet av litt hagelatskap, den helt store iveren er rett og slett ikke til stede. Tidligere har ikke nødvendigvis været stoppet meg, men nå bruker jeg enhver unnskyldning for å slippe å ta fatt på ting ute.
Jeg klarer ikke alltid kose meg med det som skal gjøres, drømmene og ambisjonene føles litt i overkant store og det hele kjennes noen ganger mer som plikt en hygge og slik er det jo ikke helt meningen det skal være...
Planteloppemarkedet som visstnok var i går gadd jeg heller ikke tusle meg avgåde til. Hmmm, tror det må feile meg noe...



5 kommentarer:

elle-melle sa...

Men det gjør da ingenting!
Det blir sikkert mange blomster i hagen likevel, og det mest nødvendige er å glede seg i hagen. Når det blir en plikt istedet for en glede å gjøre ting er det bedre å la være å gjøre noe. Finn heller frem gleden over det du har istedet for å pines over det du skulle ha gjort. Det har jeg vært nødt til å lære meg de siste årene, og tro meg det går ganske greit:)

Randines hageblogg sa...

Jeg lider også av hagevegring for tiden og skylder på været.
Juni har nok rett i det å se på hva som blomstrer og ikke hva som ikke blir gjort...


Mer varme og mindre vind hadde vært greit og ikke minst litt arbeidslyst.

Unknown sa...

Åh dette var godt å høre.. jeg har det akkurat slik selv og følte meg helt gal i hodet. Det er sikkert bare en periode så kommer futten tilbake for fullt.

Elsa sa...

Å så godt det er å høre at det er flere enn meg som lider av hagevegring for tida. Jeg skylder på været som har vært i det siste.
Tror nok at når sola og varmen kommer igjen så kommer hagegleden tilbake for fullt også.

Røsslyng sa...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har lite tiltakslyst, vi får skylde på været og krysse fingrene for at hageiveren kommer tilbake før alt er gjengrodd...