onsdag 20. mai 2009

Gi meg Ferramol på blå resept!!!

Jeg er sååå forb... lei disse hersens sneglene!!!
Nå har det vært to-tre dager med regnvær,
men forholdsvis mildt likevel.
De myldrer frem i store horder fra gud vet hvor
og jeg overdriver ikke når jeg sier at
dette bildet gjenspeiler anarkiet som oppsto
fordi jeg tok meg sneglefri når regnværet sto på.

Hele hagen er så og si dekket av faenskapet
og jeg er drittsur!!!
I dag har jeg klippet til ryggen nesten ikke gikk an å brette opp igjen, som om jeg ikke har annet å ta meg til...
Det går noen hundre i saksen daglig,
gidder ikke lengre telle slik som tidligere år,
og jeg ser ingen ende på elendigheten.
Arrrgh!!!

Her er noen smådjevler som koser seg med Ferramol
(de blå "perlene" på bildet),
de blir forhåpentligvis aldri voksne...



10 kommentarer:

elle-melle sa...

Oj.......Puh...Æssssjj!
Nå ble jeg nesten stum, men bare for et øyeblikk. Her var jo skikkelig rush av snegler. Så mange har jeg ikke sett her, heldigvis. Og jeg håper inderlig jeg aldri får oppleve det heller. Dette synet fortjener et bannord eller tre - helt sikkert.
Jeg tror jeg hadde begynt å grine hvis jeg hadde sett det der.
Og ja du burde fått sneglegift på blå resept.
Jeg føler inderlig med deg og ønsker deg all mulig hell og lykke i kampen mot udyrene.

Unknown sa...

Død over dem alllleeeeeee!!!!

Trine sa...

Huff så ille (trøsteklem) og jeg som klager når jeg finner 20 stk. på en kveldsrunde. Har nok ikke noe å klage over når jeg sammenligner med dette.

Villrose sa...

Uuuffff :-( Her trengte vi regn, og ikke Iberiasnegler. Har knepet noen i dag, jeg og. Midt på lyse dagen!

Elsa sa...

Uff og uff, dette var ille. Sneglegift på blå resept var en god ide.
Trøsteklem:-)

Monsei sa...

Uff, dette var et par triste bilder!! Har snegler hos meg også men der hos deg var det ille, ja!
Jeg har gitt sønnen sommerjobb i år;-) For hver snegl han tar knekken på får han en krone. Han og kusinen var på sneglejakt i kveld:-)
Når jeg ser at de spiser Ferramol hos deg, skal jeg også strø ut litt. Trodde ikke det hjalp men prøver alt.

Ruth sa...

Her har de greid å spise opp alle Marigoldene jeg plantet på søndag. Det er ikke så mye som en blad igjen av noen av dem. Jeg håper de dør av tarmslyng.
Men KLIPPE!! UAÆÆ. Jeg får hysterisk anfall bare jeg er i nærheten av en snegle og greier nesten ikke skrive om å klippeeeee. Nei, forgift uvesenet. Går det an å TA I en sånn slimete åååååååååå.

Røsslyng sa...

Takker for alle trøstens ord

I går tok jeg 400 i mens jeg tok meg en røyk etter middag, talte for moro skyld og da jeg hadde passert et rundt tall gadd jeg ikke mere og røyken var slutt...
(hysj, det er visst synd å skam å røyke *flau*)

Monsei: Skulle jeg betalt noen 1 krone for hver snegle de tok hadde jeg vært konk. Her er hundrevis hver eneste dag, og når det regner, fy søren så det myldrer i hagen da. Blæærk!
Om Ferramolen virker aner jeg ikke, men de spiser det ihvertfall...

Ruth: Det gåt fint an å ta i sneglene, vel og merke MED SAKS!

Sagae sa...

Dette er noe av det tristeste jeg har sett.

Stå på!

Hage skal vi ha!

La hagen være "din" og ikke sneglemiddag:)

Linecas have sa...

Jeg fikk det slik for noen sommere siden jeg også, plutselig eksploderte bestanden fullstendig, det var til å grine av.
Jeg gjødslet rett og slet hele haven med Ferramol. Og MYE! Svei i lommeboka, men etterpå har ejg knapt sett en eneste liten jævel.