søndag 31. mai 2009

Bergensis purpurea...

I går var en aldeles hææærlig dag! :D
Sol fra blå himmel, yepp jeg ble solbrent hva ellers...
Jeg hører ikke akkurat til dem som tåler allverdens sol før jeg blir purpurrød så selv om jeg smurte meg godt med solkrem så var det enkelte partier jeg glemte/ikke kom til, med det resultat at jeg er stedvis knallbrent :(

Dagen ble tilbrakt utendørs, 7-8 timer med ugressbekjemping i bakhagen.
Nå har jeg sinnsykt vondt i rygg, ræv, baksiden av lårene og ikke minst hendene for det tar på å fjerne hanefot, brennenesler og bringebær m.m med bare håndmakt og en liten lukeklo...
Hvis jeg i det hele tatt klarer å bøye meg i dag har jeg planer om å fortsette, er snart halvveis ferdig med luking av de områdene som skal bli til bed og jeg føler det haster litt med å bli ferdig slik at de stakkarene som står på vent i potter får komme i jorda.

De kvadratmeterne jeg tok sist ser ut til å være ganske grundig luket, bare tre små hanefotplanter kom opp igjen men var lett å nappe opp siden de ikke hadde noe nevneverdig rot, men kanskje jeg ikke skal glede meg for tidlig...
Jeg rensker bort alt jeg finner av uhumsketer ned til ca 30-40 cm og krysser fingre for at det går bra.

Gubben har bært stein for meg :) så nå har jeg ingen unnskyldning for å ikke få stablet ferdig en bedkant foran 'Storesteinen', men om ryggen har videre lyst til det akkurat i dag aner jeg ikke.
Jeg skal ihverfall ikke sitte inne...

Jeg må også få vise frem den fantastiske pionbuketten Gubben har kjøpt til meg :)
15 sprekkferdige knopper bare venter på å åpne seg.

Dessverre har jeg ingen vase som er stor nok til slike kjempebuketter så jeg måtte ty til en vaskebøtte. Det går greit det også så får den jo gjort litt nytte for seg, her i huset er nemlig ikke vaskebøttene av det som blir hyppigst brukt...

Nyt godværet folkens og ha en strålende pinsehelg videre! :)
P.S: Bruk solkrem!

1 kommentar:

elle-melle sa...

Skal si du har fått hagearbeidslysten tilbake:)
Nå må du ikke gjøre så mye at du ikke har krefter til å nyte!

En aldeles nydelig peonbukett - og den vaskebøtta var jo av det finere slaget så den passet helt perfekt. Tenk når den herligheten står i full blomst? For et syn det kommer til å bli!