mandag 25. mai 2009

Et vakkert par

Det er merkelig nok ikke alt som kræsjer fargemessig her i gården selv om mesteparten av plantene er dyttet nedimellom der det tilfeldigvis finnes litt plass, og sol og jordforhold stemmer sånn noenlunde med plantens krav til trivsel...

Noen ganger kan man også ha litt flaks :D
Disse to har vært et vakkert par lenge,


og nå når Purissimatulipanene er avblomstret
dekker Løytnantshjertene dens blader nokså godt
slik at de blir minimalt skjemmende ved nedvissningen.

Bildene er tatt tidligere denne måneden, og i helgen har jeg kuttet hodene av 'Orange Emperor', 'Purissima', Darwinhybidene og noen stakkars navnløse slik at de slipper å bruke unødig energi på frøsetting.
Kanskje jeg også hadde fått litt mer energi om noen hadde kappet av meg hodet...


3 kommentarer:

elle-melle sa...

Tror ikke det hjelper å kappe av seg hodet for å få mer energi - sorry!
Jeg leter etter muligheter for å skaffe meg mer energi selv, så om du skulle komme over en metode vil jeg gjerne høre om den.
Men tulipanene og løytnantshjerte var et vakkert par. Hvite blomster er nydelig:)

Ha en god dag - med eller uten energi, den KAN nytes likevel:

Randines hageblogg sa...

Nydelig par, for en vakker hvit løintnantshjerte og vakre tulipaner...
Men hva i alle dager skulle vi gjøre uten hode, uansett hvor kranglete det er???
Kjenner igjen følelsen og slutter meg til Juni, hvis noen skulle finne en løsning...

Stubbetufsa sa...

Det er nydelig med hvite blomster. Jeg liker også forglemmegei!