søndag 24. mai 2009

før og nå...

Tulipanblomstringen er på hell og snart over for i år, men jeg sitter her og sorterer litt bilder fra årets blomstring og mimrer litt ved tidligere års bilder når jeg nå sorterer de forskjellige tulipanene inn i mapper osv.

I høst la jeg nemlig ikke ned en eneste tulipanløk, og fryktet at dette skulle bli en laber fargeløs vår, men det ble jammen ok blomstring likevel :D

Her er bilder over to av bedene tatt i fjor og i år omtrent på samme tid

7 mai 2008


8 mai 2009




9 mai 2008


12 mai 2009


Artig å se hvordan et bed forandrer seg fra år til år...


4 kommentarer:

Unknown sa...

Jøss det var jo ikke dårlig!
Her kommer de sjelden opp igjen desverre. LItt for kompakt jord vil jeg tro.

Røsslyng sa...

Nokså kompakt jord her også og ikke bor jeg i den tørreste landsdelen heller så jeg velger å kalle det flaks for jeg gidder ikke grave dem opp å oppbevare dem sommerstid for å så stresse med løkleggingen om høsten.
Det kommer sikkert litt an på sortene også vil jeg tro, for noen kommer ikke engang opp våren etter planting og noen varer en sesong og dett var dett :(
Men noen kommer trofast igjen og det hender til og med de har blitt flere :)

Randines hageblogg sa...

Spennende å se hvordan hagen endrer seg fra et år til et annet, flotte bilder!

Hvis du vil ha frø av hvit og blå Fjellfokk er det bare å si fra jeg har begge deler når frøene kommer, de spirer lett og er greie hvis du bare passe på at de ikke sprer seg for mye...

Røsslyng sa...

Randine:Takker og bukker for tilbud om fjellflokkfrø :D
Kommer tilbake til det når det nærmer seg frømodning hos deg...